تحلیلگر دانشگاه مطالعات بین الملل چین: حملات دوباره اسرائیل، تل‌آویو را منزوی کرد

تهران - ایرنا - کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای گفت: حملات دوباره اسرائیل به غزه، نه تنها تل آویو را در جامعه جهانی منزوی کرد، بلکه نشان داد که حرف‌های نتانیاهو در داخل اسرائیل هم خریداری ندارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، لیو جونگ مین، در مصاحبه با نشریه گلوبال تایمز گفت: گروههای مقاومت فلسطین به دنبال پایان جنگ هستند، اما اسرائیل به دنبال حذف کامل حماس است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز حملات اسرائیل نشان می دهد که اختلاف شدید میان دو طرف درگیر، مانع بزرگی برای رسیدن به صلح است.

جونگ مین با اشاره به اینکه حماس با آزادی گروگان های خود نشان داد که به دنبال پایان این جنگ است، خاطرنشان کرد: خصومت اسرائیل با حماس با آزادی تمامی گروگان‌ها نیز حل نخواهد شد.

وی افزود: حملات دوباره اسرائیل به غزه، نه تنها تل آویو را در جامعه جهانی منزوی کرد، بلکه نشان داد که حرف های نتانیاهو در داخل اسرائیل هم خریدار ندارد.

سران کشورهای غربی از جمله کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، فشار خود را برمقامات اسرائیلی برای پایان دادن به حملات خود افزایش دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه(۱۱ آذر) اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰۰ هدف، از جمله ۵۰ هدف در شهر خان یونس حمله کرده است.

خبرگزاری شینهوا روز یکشنبه گزارش داد که «خان یونس»، دومین مرکز شهری مهم در نوار غزه، که پایگاه برای رهبران مقامات، زرادخانه موشکی این گروه است، حمله کرده است.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که در آخرین حملات اسرائیل دست کم ۱۹۳ نفر شهید شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه(۱۱ آذر) در پایگاه نظامی «حکیریه» واقع در مرکز تل آویو تاکید کرد: عملیات های نظامی این رژیم تا اطمینانی کامل از آزادی گروگان ها ادامه یابد.

صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، روز شنبه(۱۱ آذر) به خبرگزاری الجزیره گفت: اکنون فرصتی برای هیچ مذاکراتی وجود ندارد و تا آخر جنگ هیچ اسیری تبادل نخواهد شد.

کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در دبی امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) اذعان کرد که تصاویر و ویدئوهای های از کشتار مردم بی گناه فلسطین؛ ویرانگر است.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز شنبه (۱۱ آذر) در حاشیه این نشست هشدار داد که هدف تل آویو برای از بین بردن حماس، شروع یک دهه جنگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha