خانه‌تکانی در کابینه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به دنبال ناکامی در میزبانی نمایشگاه جهانی

تهران – ایرنا – به گفته منابع آگاه به دنبال ناکامی کره‌جنوبی در میزبانی نمایشگاه جهانی «اکسپو ۲۰۳۰»، انتظار می‌رود «یون سوک یول» رئیس‌جمهور این کشور کابینه خود را تا روز دوشنبه تغییر دهد و از میان ۱۹ وزیر کنونی، ۱۰ وزیر جایگزین شوند.

به گزارش ‌یکشنبه ایرنا از یونهاپ، پیش‌بینی می‌شود یون سوک یول کابینه خود را در روزهای آینده متحول کند. بنا بر گزارش‌ها، تعدادی از وزرای کنونی در حال برنامه‌ریزی برای نامزدی پارلمان در انتخابات سراسری بهار سال آینده هستند.

وزرایی که احتمالاً جایگزین خواهند شد وزرای دارایی، زمین، شرکت های کوچک و متوسط، اقیانوس ها، علوم، کشاورزی و کار هستند. بانگ مون کیو، وزیر صنعت نیز ممکن است به درخواست مقامات حزب حاکم برای تصاحب کرسی مجلس در زادگاهش سوون، واقع در جنوب سئول، به این فهرست اضافه شود.

پس از شکست کره جنوبی در میزبانی نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ و استعفای ناگهانی لی دونگ کوان، رئیس کمیسیون ارتباطات این کشور شرق آسیا، تغییرات در هیئت دولت قابل انتظار بود.

کارشناسان اظهار امیدواری می‌کنند این تغییرات به تلاش‌ها برای دستیابی به نتایج بهتر در امور اداری، از جمله سه حوزه مهم‌تر بازنشستگی، کار و آموزش دولت یون، شتاب بیشتری دهد.

خانه‌تکانی یون در کابینه کره‌جنوبی به دنبال ناکامی در میزبانی نمایشگاه جهانی

گزارش شده است یون در حال بررسی نامزدهای جدید تصاحب پست‌های وزارت از میان مقامات دولتی، دانشگاهیان و کارشناسان است.

گمان می رود چوی سانگ موک، دبیر ارشد سابق ریاست جمهوری در امور اقتصادی، یکی از رقبای اصلی برای جانشینی چو کیونگ هو وزیر دارایی باشد. پارک سانگ وو، رئیس سابق توسعه دهنده مسکن دولتی کره لند نیز به عنوان یکی از گزین‌ههای جایگزینی وون هی ریونگ وزیر زمین نام برده می شود.

بنا به گزارش یونهاپ، سرنوشت پارک جین، وزیر امور خارجه هنوز در هاله ابهام است؛ زیرا او در خط مقدم فعالیت‌های کمپین کره جنوبی برای میزبانی نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ قرار داشت.

بنا بر گزارش ها، دفتر ریاست جمهوری کره در حال بررسی جایگزین های احتمالی هان دونگ هون، وزیر دادگستری هم هست؛ زیرا تصور می شود وی در حال آماده شدن برای کاندیداتوری در مجلس کره است.

در جریان رأی‌گیری که روز سه‌شنبه هفته گذشته در پاریس برگزار شد، ریاض پایتخت عربستان سعودی با برتری در برابر شهر بندری بوسان کره جنوبی، و رم، پایتخت ایتالیا، برای میزبانی نمایشگاه جهانی «اکسپو ۲۰۳۰» برگزیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha