برگزاری نمایشگاه طلا در کنار غرفه‌های هفته پژوهش خراسان رضوی مناسب نیست

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه طلا در کنار غرفه‌های هفته پژوهش مناسب نیست و کیفیت برگزاری این رویداد را به علت کمبود فضا با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمهدی مدنی یکشنبه شب و در آیین اختتامیه جشنواره سرآمد و پایان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، افزود: برای اولین بار بخش حاکمیتی، در نمایشگاه هفته پژوهش، بعد از شرکتهای دولتی قرار گرفتند و برای بهتر دیده شدن شرکتها، ورودی نمایشگاه به این غرفه ها اختصاص یافت و این نشان از اعتماد بخش دولتی به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: همواره سعی بر اعتماد سازی بین بخش خصوصی و دولتی وجود داشت و برگزاری این نمایشگاه نشانی از آن بود و این در حالی است که برگزاری هفته پژوهش در طول سالهای گذشته و در حوزه اقتصادی بدون دستاورد بود و اکنون این روند تغییر کرد.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی بیان کرد: داوران جشنواره سرآمد در مدت سه روز بیش از ۲۰۰ شرکت نوآو، فناور و دانش‌بنیان را در حوزه‌های رشد اقتصادی، اشتغال و صادرات شرکتها ارزیابی کردند و۱۲ شرکت انتخاب شدند و این در حالی است که در سالهای گذشته و در هفته پژوهش توانایی ارزیابی ۲۰ شرکت به سختی صورت می‌گرفت.

وی اظهار کرد: جشنواره سرآمد منجر به حرکتی اثر گذار در حوزه دانش بنیان و اقتصاد این حوزه در سطح استان و کشور خواهد شد و این مسیر به همت خود شرکتها، در سالهای آینده بهتر خواهد شد و این روند با انعقاد تفاهم نامه این انجمن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شکل بهتری برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: تاسیس شهر علمی امام رضا(ع) یکی از نیازهای این منطقه از کشور است که در نشست با مسوولان استانی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

مسعود میرزایی شهرابی افزود:هدف چندین ساله برای رسیدن به عرصه فناوری و نوآوری اکنون در حال تحقیق یافتن است و برگزاری این دوره از نمایشگاه می‌تواند الگویی برای سایر پارک های کشور باشد زیرا سعی شد تا این نمایشگاه، نخبگانی و مردمی باشد.

وی ادامه داد: باید یک برنامه مدون بر اساس نیازهای کشور در نظر گرفته شود و با مردمی سازی، هدف گذاری و شبکه سازی به امکان تجاری سازی اقتصاد دانش بنیان منتهی شود و این در حالی است که مردم شناخت کافی از علم و آگاهی دارند ولی موضوع فناوری هنوز مردمی نشده است تا تولید علم به ثروت به نتیجه مورد نظر برسد.

۵۰۱ شرکت دانش بنیان در ۹ دسته فناوری در سطح استان خراسان رضوی فعال هستند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی از ۹ الی ۱۲ آذرماه در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد با هم‌افزایی تمام کنشگران زیست بوم نوآوری استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha