تحرک در اقتصاد دانش‌بنیان چشم‌انداز نخستین جشنواره سرآمد ملی است

مشهد-ایرنا- رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: ایجاد تحرک در اقتصاد دانش‌بنیان که از سوی هر استانی دنبال می شود، چشم‌انداز و هدف مهم نخستین جشنواره سرآمد ملی است.

سید مهدی مدنی بجستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افتتاحیه جشنواره سرآمد ملی از پنجم آبان ماه آغاز شد و با توجه به استقبال خوب شرکتهای دانش بنیان امکان ثبت نام تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ادامه دارد، آیین پایانی این جشنواره در هفته چهارم آذرماه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۷۰ شرکت برای حضور و داوری در این رویداد ملی و در سایت https://saraamadfestival.ir ثبت نام کردند و این در حالی است که در نمایشگاه سال گذشته هفته پژوهش، شرکت های دانش بنیان به حدود ۵۰ شرکت هم نرسید.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی گفت: هدف این رویداد توسعه اقتصاد دانش بنیان و بهره گیری از سهم تولید ناخالص داخلی است؛ زیرا این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در سطح ملی و بین المللی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی اظهار کرد: انتخاب شرکتهای دانش‌بنیان و سرآمد در حوزه اقتصاد دانش بنیان، فناور، نوپا و نوآور با هدف توسعه کسب و کار، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای شرکتهای دانش‌بنیان استان و معرفی توانمندی این شرکت ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدنی همچنین در خصوص صادرات دانش بنیان استان خراسان رضوی افزود: بیشترین تمرکز صادرات محصولات دانش بنیان استان بر روی کشورهای منطقه از جمله، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان است.

وی گفت: استان خراسان رضوی در حوزه های انرژی، تجهیزات پزشکی، آی سی تی و آی تی ظرفیت بسیار بالایی دارد و این در حالی است که از سایر حوزه های دیگر نیز غافل نشده است.

۵۰۱ شرکت دانش بنیان در ۹ دسته فناوری در سطح استان خراسان رضوی فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha