طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گیلانغرب، روانسر و پاوه

کرمانشاه - ایرنا - همزمان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، پویش غرص سالانه ۹ میلیون اصله نهال به مدت چهار سال در شهرهای، گیلانغرب، پاوه و روانسر نیز آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به مناسبت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور ، عملیات اجرایی کاشت درخت در شهرستان پاوه نیز با بذرکاری گونه بلوط در ۲۰ هکتار از اراضی ملی منطقه بیدمیری، تپه موسی آغاز شد.

در این مراسم که علیرضا حیدری فرماندار شهرستان پاوه، بخشداران بخش های مرکزی و باینگان، ناحیه مقاومت بسیج، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست ، ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر ، انجمن‌های مردم‌ نهاد ، مردم منطقه و اصحاب رسانه حضور داشتند، ۲۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان با گونه بلوط بذرکاری شد.

اجرای پویش مردمی کاشت درخت در دالاهو

به همین مناسبت پویش مردمی کاشت درخت با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو نیز با همکاری انجمن های مردم نهاد، ثمن ها، هلال احمر، محیط زیست، نیروهای مردمی دوستدار طبیعت و ادارات سطح شهرستان آغاز شد.

در این مراسم که فرماندار و امام جمعه این شهرستان نیز حضور داشتند حاضران اقدام به کاشت بذور مختلف جنگلی شامل بنه، بلوط و بادام تلخ در محدوده جنگلی روستای سرخه دیزه به مساحت ۲۰ هکتار کردند.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گیلانغرب، روانسر و پاوه

در این مراسم فرماندار دالاهو با بیان اهمیت اجرای این طرح مهم گفت: سطح زیادی از جنگل های استان در این شهرستان واقع شده است از اینرو در کنار کاشت نهال باید مساله نگهداری و حفاظت از درختان موجود را نیز مورد توجه قرار داد.

مسعود محنتی با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری و صیانت از منابع طبیعی گفت: درخت گرانبهاترین خلقت و هدیه الهی به بشر است.

وی افزود: درخت یک موجود پرنعمت برای بشر محسوب می شود چرا که حیات بشر به علت جذب گازهای سمی و تبدیل به اکسیژن و هوای پاکیزه به درختان وابسته است بنابراین باید در توسعه و صیانت از درختان تمام تلاش خود را به کار گیریم.

صیانت از طبیعت یک تکلیف عمومی و همگانی است

فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز در حاشیه آغاز پویش مردمی کاشت درخت در این شهرستان گفت: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور طی چهار سال تدوین شده که امسال اولین سال کشت آن است.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گیلانغرب، روانسر و پاوه

علی پروین با اشاره به اینکه کنوانسیون های بین المللی برای اجرای این طرح با ایران قراردادهایی منعقد نموده اند افزود: صیانت از طبیعت یک تکلیف عمومی و نیازمند عزم همگانی و مشارکت همه اقشار مختلف مردم است.

وی یادآور شد: شهرستان گیلان غرب نیز در سال گذشته اقدام به کاشت بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ دانه بذر از طریق ثمن ها، خیرین و اداره منابع طبیعی و دانش آموزان کرد که امسال نیز پیش بینی می شود به همین تعداد نهال در این شهرستان غرص شود.

در ادامه این مراسم ۲۰۰ اصله نهال به صورت نمادین در منطقه ناودار این شهرستان غرص شد.

به گزارش ایرنا، برنامه کاشت یک میلیارد اصله نهال در دولت سیزدهم برای حفاظت از خاک کشور از سال گذشته آغاز شده است و همسو با این رویکرد استان های مختلف باید تعهدات خود را در اجرای طرح عملیاتی کنند.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد که سهم استان کرمانشاه از این میزان 36 میلیون اصله درخت است.

مساحت جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار است که رتبه ششم مساحت جنگل های زاگرس را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha