۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85311111
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

سدی که "کهگیلویه" را آباد می کند؛ آبریز مشکل زیست محیطی ندارد

یاسوج-ایرنا-مجری سد "آبریز" و نیروگاه سد چمشیر گفت: بنا بر برسی هایی دریافتی شرکت مدیریت منابع آب ایران، سد "آبریز" مشکل خاص محیط زیستی ندارد اگرچه مطالعات آن نیازمند بازنگری است.

"محمود محضرنیا" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: تخصیص این سداز قبل(سه سال پیش) تغییر کرد، مطالعات آن نیازمند بازنگری است و درحال انجام است که این مطالعات تا یک سال طول می کشد.

محضرنیا توضیح داد: قبلا حجم مخزن آب سد آبریز ۱۸۰ میلیون متر مکعب بود که ۵۰ میلیون متر مکعب آن در اختیار استان قرار می گرفت، اکنون که این حجم به ۱۳۵ میلیون متر مکعب کاهش یافت این نوع جابجایی نیازمند مطالعات دقیق تری است و در حال انجام است.

وی با اشاره به نداشتن مشخص خاص محیط زیستی گفت: اگرچه مطالعات سدکامنت هایی و دغدغه های محیطی زیستی داشت ولی سازمان محیط زیست مخالفتی با احداث سد ندارد بلکه برای جبران گونه هایی محدودی که زیر آب می روند دغدغه جایگزین آنها را دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به اهمیت سد گفت: سد "آبریز" تاثیرگذارترین و موثرترین طرحی است که می تواند شهرستان کهگیلویه بزرگ را به همراه دیگر شهرستان های بهمئی و چرام از محرومیت خارج کند چرا که این سد دوای درد توسعه نیافتگی "کهگیلویه" است.

"ابراهیم جعفری" یادآور شد: دریاچه سد در کنار جاده ملی پاتاوه-دهدشت و در منطقه کوهستانی قرار میگیرد که باتوجه به ظرفیت این منطقه به توسعه گردشگری و اشتغالزایی کمک شایان می کند.

جعفری تاکید کرد: یکی از مهمترین پارامترهایی سدآبریز را توجیه اجتماعی دانست که از مهاجرت مردم جلوگیری می کند و از آنجا که شهرستان کهگیلویه مهاجرفرست ترین شهرستان استان است در صورت احداث این سد، امید به زندگی،افزایش درآمد و اشتغال در این منطقه تقویت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha