۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبر: 85311218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدای همراهی با فلسطین از استرالیا برای هشتمین هفته متوالی

تهران - ایرنا - هزاران معترض در حمایت از فلسطین در شهرهای استرالیا برای هشتمین هفته متوالی گردهم آمدند تا خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه باشند و اعلام کردند این راهپیمایی‌ها تا زمانی که آزادی و عدالت پیروز شود، ادامه خواهد یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، برای هشتمین هفته متوالی، حامیان آزادی فلسطین در منطقه تجاری مرکزی سیدنی، ملبورن و لوگان در جنوب بریزبن راهپیمایی کردند.

اسالا سیارا فعال حقوقی روز یکشنبه خطاب به جمعیتی که در هاید پارک سیدنی پرچم‌ها و پلاکاردهای فلسطین را در دست داشتند، گفت: مسئله یهودیت در میان نیست. مسئله قوم‌های یهود یا حماس در میان نیست. حدود ۷۵ سال اشغال درمیان است. ۷۵ سال درد و ماتم.

وی افزود: معترضان عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: تعهد ما نسبت به جنبش فلسطین تعهد یک روزه، هفت روزه یا هفت هفته‌ای نیست، این تعهد بلندمدت است.

اسالا سیارا تاکید کرد: حتی پس از مرگ، فرزندان و نوادگان ما نسبت به این جنبش متعهد خواهند بود. ما به تک تک مناطق اشغال شده فلسطین بازمی‌گردیم. ما به مقاومت ادامه می‌دهیم.

ریم باروز نویسنده فلسطینی-استرالیایی گفت اعتراضات «تا زمانی که آزادی و عدالت پیروز شود... تا زمانی که این اشغال بی رحمانه پایان یابد...» ادامه دارند.

وی در سیدنی بیان کرد: ما با آوارگی‌ها و بی‌عدالتی‌هایی مواجه بوده‌ایم که جهان چندین دهه آن را نادیده گرفت است.

وی افزود: ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده فلسطینی داریم که در فقر شدید و بدون هیچ سند و حمایت قانونی زندگی می‌کنند و برخلاف قوانین بین المللی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند.

معترضان در ملبورن نیز با راهپیمایی به سمت پارلمان ویکتوریا خواستار «پایان یافتن اشغال، لغو محاصره و توقف نسل‌کشی» شدند.

درخواست‌ها برای آتش‌بس و شعار «فلسطین آزاد» در مراسمی در باغ‌های لوگان در بریزبن نیز طنین انداز شد.

هیچ بازداشت و هیچ حادثه‌ای از تظاهرات روز یکشنبه گزارش نشده است.

روز شنبه، ده‌ها نفر از اتحادیه‌های صنفی حامی فلسطین برای جلوگیری از حرکت کشتی شرکت کشتی‌رانی اسرائیلی ZIM، در بندر فریمانتل در غرب استرالیا اعتصاب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha