استاندار تهران: کنگره شهدای پایتخت رویدادی اثرگذار ملی است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران و رییس ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای پایتخت گفت: ۲۸ کمیته به منظور انجام امور اجرایی و فرهنگی این کنگره ملی و اثرگذار فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه در نشست خبری کنگره شهدای پایتخت اظهار کرد: ۲۴ هزار شهید در پایتخت داریم و در این راستا این کمیته‌ها فعال شده‌اند تا کنگره دهه اول بهمن امسال بهمن برگزار شود.

وی ادامه داد: اقشار مختلف از ارتش و سپاه تا بسیج و حتی اقلیت‌های دینی و از سوی دیگر شهدای حرم، امنیت و سلامت با اهدای جان خود باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شدند که باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

فخاری افزود: امروز شاهد یک تحول سازی جدی در فرهنگسازی هستیم و دهه ۸۰ و نودی ها باید با رشادت‌های این شهدا که در گذشته نه چندان دور زندگی می‌کردند، آشنا شوند.

وی اضافه کرد: اقداماتی که در ۲۸ کمیته انجام شده در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و جزوات و دلنوشته های شهدا و سمفونی اختصاصی چند مرحله یاد و خاطره شاده و سایر بسته‌هایی که در نظر گرفته شده رونمایی می‌شود.

فخاری یادآور شد: تا فاصله ۴۹ روزه تا آغاز این کنگره کمیته‌های ما فعالیت خود را تکمیل می‌کنند تا مردم هم راضی باشند اما پیشنهاد ما این است که این کنگره با شهدای استان تهران متصل شود.

در ادامه این مراسم، از  تمبر ویژه کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت نیز با حضور استاندار تهران رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha