۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85338727
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: الگوسازی از شهدا برای نسل آینده ضروری است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران تاکید کرد: آنچه که از شهدا به یادگار مانده باید برای نسل آینده ایران اسلامی حفظ و الگوسازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز یکشنبه در مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب جدید کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت، گفت: جلسه امروز ویژه و خاص است چرا که برای دستاوردهای اولیه تلاش‌های فرهنگی که با همت سپاه محمدرسول الله(ص) انجام و نمادسازی شده، دور هم جمع شده‌ایم.

وی ادامه داد: همه این تلاش‌ها باعث شده تا امروز دلنوشته‌ها، خاطرات و یادداشت‌های شهدا جمع آوری و در قالب کتاب رونمایی شود که قابل تقدیر است.

فخاری با تاکید بر اینکه آنچه از شهدا به یادگار مانده باید برای نسل آینده ایران اسلامی الگو باشد و حفظ شود، افزود: مقام ماندگار شهدا توام با عزت و برکت برای تربیت نسل‌های امروز و آینده است.

وی افزود: شهدا بدون چشمداشت و در فرازی از بصیرت، مسیر خدایی را طی کردند؛ توحید، فرهنگ و استقلال شناسی ارزش‌های پایداری است که از سوی مکتب اسلام به سمت نقطه اوج و تمدن سازی ما را سوق می‌دهد.

استاندار تهران یادآور شد: تاکید و توجه ما باید به این سمت باشد که مرگ شیرین را با تاسی از تفکر سیدالشهدا برای همه اعصار در یک ظرف و سبد گلگون قرار دهیم و با این اقدام الگوی رفتاری و کرداری را تنظیم کنیم.

مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب اثر جدید کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با حضور علیرضا فخاری استاندار، سردار عباسعلی محمدیان رییس پلیس پایتخت و سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

استاندار تهران: الگوسازی از شهدا برای نسل آینده ضروری است

ویژگی های شهید آبشناسان از زبان امیر فولادی

رییس سازمان حفظ آثار شهدای ارتش هم در این مراسم با تقدیر از نویسندگان کتاب امیر حسن آبشناسان گفت: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۱۵ شمسی در خانواده ای مذهبی رشد و نمو کرد؛ سال ۱۳۳۳ دیپلم می‌گیرد و وارد دانشگاه افسری ارتش می‌شود.

امیر سرتیپ محمدرضا فولادی افزود: شهید آبشناسان در دوران زندگی خود به مسائل تحصیل، تهذیب و ورزش پرداخت و سه فرزند داشت؛ سال ۱۳۵۴ دافوس می گیرد و در اسکاتلند و در مسابقات سیزم(ارتش های جهان) به همراه تیم خود رتبه اول را کسب کرده و کاپ اخلاق می‌گیرد.

امیر فولادی یادآور شد: شهید آبشناسان ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ پس از عمل جراحی روی آرنج دستش بلافاصله به پادگان می‌آید و سال بعد فرمانده لشکر ۲۱ ارتش می شود که این لشکر ۶ هزار و ۵۳۱ شهید را در جنگ تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: شهید آبشناسان ژنرال قادر عبدالحمید عراقی را به اسارت می گیرد که صدام حسین برای سر او، جایزه تعیین می‌کند؛ در قائله کردستان در کنار مسیح کردستان قرار می‌گیرد.

به گفته امیر فولادی، شهید آبشناسان در سال ۱۳۶۴ شمسی به دلیل حضور در خط مقدم جبهه و جنگ بر اثر اصابت ترکش به درجه شهادت نائل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha