۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85311270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سناتور آمریکایی مذاکره را تنها راه‌حل پایان جنگ اوکراین خواند

تهران-ایرنا- ران جانسون سناتور جمهوریخواه آمریکا با اذعان به اینکه روسیه بازنده جنگ نخواهد بود، گفت که به اعتقاد او پایان جنگ روسیه و اوکراین تنها با راه‌حل‌های مبتنی بر مذاکره امکان پذیر است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای آمریکایی هیل، سناتور ایالت ویسکانسین این کشور در یک برنامه رادیویی گفت: تنها راه برای پایان جنگ کنونی بین روسیه و اوکراین از طریق مذاکره است. هر روز که این جنگ ادامه می‌یابد اوکراینی‌های بیشتری می‌میرند، شهروندان و سربازان بیشتری جان خود را از دست می‌دهند و سربازان روسی بیشتری می‌میرند. من از این موضوع لذتی نمی‌برم. مناطق بیشتری از اوکراین ویران می‌شوند. بنابراین به نظر من هرچه زودتر به راه حل مبتنی برمذاکره دست یابیم، بهتر خواهد بود.

جانسون با اشاره به سلاح‌های هسته‌ای روسیه مدعی شد «جنگ بین روسیه و اوکراین عادلانه نیست» و در عین حال اظهار داشت که فکر نمی‌کند روسیه درجنگ با همسایه خود در جنوب شرق شکست بخورد.

این سناتور آمریکایی اظهار داشت که اگرچه چنین واقعیتی را دوست ندارد اما حقیقت دارد.

جانسون که سابقه خدمت در کمیته روابط خارجی سنا و ریاست کمیته فرعی اروپا و همکاری امنیتی منطقه ای را دارد، گفت که بسیار از اوکراین دیدن کرده است و اگرچه چیزی جز ابراز همدردی با اوکراین و احساس ناخوشایند نسبت به ولادیمیر پوتین ندارد، اما فکر می‌کند که پوتین در این جنگ شکست نخواهد خورد.

این سناتور جمهوریخواه افزود: این جنگ باید پایان یابد و اگرچه شاید ما این نتیجه را نپسندیم اما هر روز که می‌گذرد، بیشتر به این نتیجه راضی می‌شویم.

جانسون گفت مطمئن نیست که دولت جو بایدن برنامه‌ای برای اوضاع کنونی در اوکراین داشته باشد اما او نیز مانند دیگر قانونگذاران جمهوریخواه قصد دارد اطمینان یابد به اینکه آیا امنیت مرزهای جنوبی آمریکا نیز در لایحه بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی گفت: با استفاده از درخواست بایدن برای کمک بین‌المللی به اوکراین و اسرائیل اعلام می‌کنم «تا زمانی که شما اصلاحات مهاجرتی را تصویب نکنید یک دلار هم برای اوکراین دریافت نخواهید کرد، از اینرو سعی می کنم به این اطمینان برسم که تا وقتی دولت معیارهای مورد نظر را رعایت نکند، جمهوری‌خواهان در سنا هم هرگونه لایحه‌ای را برای تأمین بودجه کمک به اوکراین رد می‌کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha