۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85586617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۴۲ درصدی کشف جرائم کلاهبرداری سایبری در بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس پلیس فتای استان بوشهر از افزایش ۴۲ درصدی کشف جرایم سایبری در حوزه انواع کلاهبرداری سایبری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلاهبرداری سایبری و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی همچنان از جرایم تکراری سایبری در سطح کشور و استان بوشهر است.

وی افزود: ۵۳ درصد از کلاهبرداری سایبری در بستر سایت‌های آگهی محور نظیر دیوار شکل گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: در برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی شاهد افزایش موفقیت و کشف چهار درصدی هستیم.

قاسمی ادامه داد: ۲۹ درصد برداشت‌های اینترنتی با شگرد ارسال لینک‌های جعلی برای کاربران اتفاق می افتد و درصد بالایی از کلاهبرداری‌ها نیز در قالب اخذ بیعانه قبل از تحقق واقعی معامله و تحویل کالا یا خدمات انجام می شود.

وی یادآور شد: میزان کشفیات جرایم سایبری در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: یکی از رسالت‌های اصلی پلیس فتا ارتقای دانش سایبری و افزایش آگاهی کاربران با تهدیدات و آسیب‌ها است.

قاسمی بیان کرد: این آموزش‌ها به روش‌های نوین در همه بسترها به‌صورت برخط یا حضوری و چهره به چهره در طول سال اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با وجود پیچیدگی خاص پیگیری جرایم سایبری و دشواری فنی شناسایی هویت مجرمین سایبری، با استفاده از آخرین روش‌های علمی و بهره‌گیری از آزمایشگاه فارنزیک و حمایت مراجع قضایی استان، شاهد موفقیت‌های خوبی در کشف جرایم سایبری و احقاق حقوق شکات و مالباختگان در این حوزه مأموریتی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha