۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85311576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردوغان: قصاب غزه را محاکمه می کنیم

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85311576
اردوغان: قصاب غزه را محاکمه می کنیم

تهران - ایرنا - رئیس جمهور ترکیه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را قصاب غزه خواند و گفت:‌ «نتانیاهو» برنامه های توسعه طلبانه ای دارد که فراتر از غزه، کرانه باختری و قدس است و بر ما واجب است که با نقشه های او مقابله و او را محاکمه کنیم.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سماء»، «رجب طیب اردوغان» در مراسم افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول با انتقاد از معیارهای دوگانه کشورهای غربی در برخورد با حقوق بشر گفت:‌ غرب سوزاندن قرآن کریم را آزادی بیان می داند در حالی که از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه چشم پوشی می کند.

وی افزود:‌ ما چشم اندازی برای بحث در مورد راهبردهای جدید از جمله محاکمه مقامات رژیم اسرائیل که [در غزه] دست به قتل عام می زنند، داریم.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که ما در حال تهیه و تدوین پرونده های حقوقی لازم برای محاکمه «بنیامین نتانیاهو» هستیم.

وی درباره کمک های ترکیه به مردم غزه گفت: ما کمک های پزشکی و انسان دوستانه را به غزه ارسال و ده ها مجروح فلسطینی را برای درمان در ترکیه پذیرش کرده ایم.

اردوغان افزود: غزه سرزمین فلسطین است و تا ابد برای فلسطینی ها باقی می ماند. 

رییس جمهور ترکیه ادامه داد: از هر سه شهید غزه، دو نفر کودک یا نوزاد و یا زن هستند و تعداد مفقودین در نوار غزه، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است.

اجازه نمی دهیم موضوع تسلیحات هسته ای رژیم اسراییل فراموش شود 

وی اظهار داست: کسانی که به بهانه حضور جنبش حماس در غزه تلاش می کنند تا از کشتار این همه انسان بیگناه بگذرند و به آن مشروعیت ببخشند، دیگر درباره انسانیت حرفی برای گفتن ندارند. 

رئیس جمهور ترکیه افزود: از یک طرف ۱۲۱ کشور در سازمان ملل هستند که خواهان توقف جنگ غزه هستند و می گویند ما خواهان خونریزی بیشتر نیستیم، از سوی دیگر سه تا پنج کشور برای حملات رژیم اسرائیل دستور آشکار داده اند.

اردوغان ابراز امیدواری کرد که سازمان همکاری اسلامی که با هدف دفاع از مساله فلسطین تاسیس شده است، زمینه مهمی را برای کشورهای اسلامی جهت مبارزه در این زمینه فراهم کند. 

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد: ترکیه اجازه نخواهد داد که موضوع تسلیحات هسته ای که رژیم اسرائیل به داشتن آن اعتراف کرده است، فراموش شود. 

وی بار دیگر آمادگی کشورش را برای عهده دار شدن هرگونه مسئولیت در زمینه صلح خاورمیانه اعلام کرد و افزود:‌ صلح در منطقه ما از طریق تشکیل کشور فلسطین می گذرد، ما آماده ایم تمام مسئولیت ها را برای تحقق آن بر عهده گیریم.

به گزارش ایرنا، آمیخا الیاهو وزیر کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو چندی پیش استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه را به عنوان گزینه روی میز اسرائیل پیشنهاد و با اجازه ورود هرگونه کمک بشردوستانه به این منطقه مخالفت کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha