توافق بروکسل و سئول برای تقویت همکاری در زنجیره‌های تامین

تهران- ایرنا- وزارت صنعت کره‌جنوبی اعلام کرد که بروکسل و سئول برای تعمیق همکاری دو جانبه در زنجیره‌های تامین و امنیت اقتصادی با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، این توافق امروز سه‌شنبه در جریان یک نشست مجازی با موضوع زنجیره تامین و سیاست صنعتی با حضور چانگ یونگ جین معاون وزیر صنعت کره جنوبی و کرستین یورنا مدیر کل بازار داخلی و صنعت اتحادیه اروپا به دست آمد.

این نشست در حالی برگزار شد که دو طرف در ماه مه توافق کرده بودند گفتگوها در مورد سیاست صنعتی را گسترش داده تا اینکه همکاری نزدیک‌تری در زمینه مسائل امنیت اقتصادی از جمله افزایش ناپایداری در زنجیره‌های تامین جهانی، برقرار کنند.

در این نشست مجازی دو طرف اقدامات اصلی خود را در زمینه نظارت و واکنش به اختلال‌ها در زنجیره تامین به اشتراک گذاشتند.

طبق اعلام وزارت صنعت کره جنوبی، آنها همچنین در مورد چگونگی تقویت همکاری در زنجیره‌های تامین وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست، هیدروژن، تولید برق بادی، باتری‌ها، نیمه هادی‌ها و سایر بخش‌های پیشرفته بحث کردند.

در دوره‌ای که اختلال در اقتصاد به یک هنجار معمول تبدیل شده است، مقاومت زنجیره تامین تبدیل به یک امر ضروری برای کسب و کارها و تجارت‌ها شده است. رویدادهای جهانی از جنگ‌های تجاری گرفته تا همه‌گیری بیماری‌ها و مناقشه‌های نظامی، آسیب پذیری زنجیره‌های تامین جهانی به هم پیوسته را افزایش داده است.

از این رو کشورها با همکاری‌های دو یا چند جانبه تلاش می‌کنند تا در این دوره‌های ناپایدار به دنبال حصول اطمینان هستند تا کسب و کارها و فعالیت‌های تجاری‌شان از این چالش‌ها در امان بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha