طرح ویژه آزمون ترازوهای اصناف اجرا می‌شود

تهران-ایرنا- مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد همه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف، با هدف جلوگیری از کم‌فروشی، توسط بازرسان استاندارد از ٢٠ تا ٣٠ آذرماه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل استاندارد استان تهران، «محمدحسین طاهری» در این زمینه افزود: در این راستا، اقداماتی نظیر تشدید بازدیدهای میدانی بازرسان استاندارد و نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های مجری آزمون دوره‌ای وسایل توزین، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر استانداری- اداره‌کل صمت استان- اتاق اصناف- اتحادیه‌های مشمول طرح- دادگستری و اداره‌کل تعزیرات حکومتی برای انجام گشت مشترک، رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی، تشدید نظارت بر فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مشهورتر در نظر گرفته شده است.

این مسوول از شهروندان تهرانی خواست با مطالبه‌گری هنگام خرید از فروشندگان شیرینی بخواهند که خالص فروشی را رعایت کرده و به چند نکته نیز دقت کنند.

وی ادامه‌داد: وسایل توزین و ترازوها باید برچسب آزمون دوره‌ای داشته و این برچسب در معرض دید خریدار قرار داشته‌ باشد، همچنین جعبه‌های مقوایی شیرینی و سینی‌های زیر آن باید دارای نشان استاندارد باشند.

طاهری بیان‌داشت: در صورت مشاهده نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل نشان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.

برپایه این گزارش، در یک سال گذشته، عملکرد نزدیک به ۵۰ هزار وسیله توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی توسط بازرسان استاندارد بررسی و صحه‌گذاری شده‌ است. همچنین در مدت مذکور، ۷۰ شیرینی فروشی متخلف، به دلیل عدم رعایت خالص‌فروشی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha