تشکیل مجمع خیرین تأمین داروی استان فارس

شیراز - ایرنا - هسته‌ اولیه‌ مجمع خیرین تأمین و تدارک دارو در استان فارس تشکیل شد.دانشگاه شیراز با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صدد تشکیل هسته اولیه این موسسه خیریه بوده و با استفاده از حوزه‌های دانشی مرتبط و به‌کارگیری منابع موجود در این طرح مشارکت می‌کند.

به‌گزارش ایرنا، محمدحسین رونقی مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز روز سه شنبه در حاشیه نشست مسؤولان دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از خیرین گفت: هسته‌ اولیه‌ «مجمع خیرین تهیه و تدارک دارو در استان فارس» تشکیل شد و دانشگاه شیراز با استفاده از حوزه‌های دانشی مرتبط و به‌کارگیری منابع موجود در این طرح مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مؤسسه خیریه تامین و تدارک دارو در فارس متعهد ‌شود تا در چارچوب قوانین و ضوابط کشور برای تأمین داروهای ضروری مورد نیاز محرومان و نیازمندان و مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج در جامعه‌ ایران فعالیت کند.

مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز گفت: هدف از تأسیس مؤسسه خیران تهیه و تدارک دارو در فارس ارائه‌ حمایت و کمک به افرادی است که به دلایل اقتصادی، اجتماعی و سلامتی، قادر به تأمین هزینه داروی خود نیستند.

رونقی یادآور شد: تصویب اساسنامه و طرح راهبردی این مؤسسه بعد از اعمال نظر افراد ذی‌صلاح و اصلاحات ساختاری به جلسه بعد موکول شد.

تشکیل مجمع خیرین تأمین داروی استان فارس

وی اظهار کرد: سازمان‌ها و کسب‌وکارها فراتر از مسائل اقتصادی نسبت به جامعه، محیط‌زیست، بهبود زندگی و سلامت کارکنان و شهروندان نیز مسئولیت دارند و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به معنای تعهداتی است که سازمان‌ها در برابر جامعه دارند.

در نشست تشکیل هسته اولیه مجمع خیرین تامین داروی فارس، معاون اداری مالی، دکتر محمدهادی صادقی عضو هیأت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر حسین نیک‌نهاد، استاد داروسازی و مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، علی آقامحمدی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha