۴۲۹ هزار بیمار فشار خونی و ۲۰۵ هزار دیابتی در فارس شناسایی شدند

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در قالب اجرای پویش ملی سلامت در این استان تاکنون ۴۲۹ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و ۲۰۵ هزار نفر بیمار دیابتی نوع ۲ شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا،وحید حسینی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: پویش ملی سلامت در سطح استان فارس در حال اجرا است و جمعیت بالای ۱۸ سال استان می‌توانند برای پرفشاری خون و دیابت در این پویش شرکت کنند.

وی ادامه داد: این پویش از ۲۰ آبان در تمام مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز غربالگری شهری و روستایی استان به صورت رایگان آغاز و تا ۲۰ دیماه امسال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد مبتلایان به پرفشاری و دیابت از بیماری خود مطلع نیستند و براساس آخرین بررسی‌ها در خصوص دیابت حدود ۱۴/۵ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال استان مبتلا به بیماری دیابت نوع دو هستند.

۴۲۹ هزار بیمار فشار خونی و ۲۰۵ هزار دیابتی در فارس شناسایی شدند

حسینی بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۳۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یعنی یک میلیون نفر از جمعیت استان دچار بیماری پر فشاری خون باشند که تا کنون ۴۲۹ هزار نفر آن‌ها شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۲۵ سال استان نیز به بیمار دیابتی نوع ۲ مبتلا باشند که تاکنون فقط ۲۰۵ هزار نفر آن‌ها شناسایی شده اند.

وی اظهار کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان فارس بالای ۱۸ سال هستند که لازم است در این پویش شرکت کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha