استاندار یزد: نتیجه اجرای طرح‌های بهره‌وری استان باید کاهش مصرف انرژی باشد + فیلم

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: فعالیت‌های مرتبط با اجرای طرح بهره‌وری در استان باید واقعی باشد و نتیجه آن به افزایش راندمان کاری و کاهش مصرف انرژی منتهی شود و در این زمینه اقدامات صوری انجام نشود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز سه‌شنبه در کارگروه بهره‌وری استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، افزود: استان یزد به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح بهره‌وری کشور با تصویب هیات دولت انتخاب و مقرر شده پروژه‌های منجر به بهره‌وری در این استان اجرا شود.

وی ادامه داد: بهره‌وری مانند موضوعات آب و مسکن برای استان مهم است و رویکردهای باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا ۴۰ درصد رشد اقتصادی از محل بهره‌وری تحقق پیدا کند و مسیری به جز این وجود ندارد و بیش از این نمی توان از منابع موجود بهره برداری کرد.

استاندار یزد گفت: اجرای پروژه‌های بهره‌وری نیازمند اهتمام عمومی و حرکت فراگیر همه دستگاه‌های اجرایی است و همه بخش ها موظفند در این راه کار کنند و بهترین پروژه های خود را در قالب رویکرد بهره‌وری اجرا کنند.

فاطمی ادامه داد: ورود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی نیز به حوزه بهره وری باید پیگیری و در این حوزه برای آنها در قالب مسئولیت اجتماعی ماموریت تعریف شود.

وی افزود: بزرگترین مصرف کننده منابع آب و برق و انرژی استان در استان صنایع و معادن بزرگ هستند و لذا هوشمندسازی و بهره‌وری بخش بزرگی از این حوزه را اصلاح می کند و باید در مسیری حرکت شود که در صورت عدم حضور آنها در فعالیت های بهره وری، هیچگونه تسهیلات یا مجوز جدید به این واحد ها داده نشود

استاندار یزد گفت: هیچ صنعتی در استان نباید فعالیت کند مگر آنکه بهره‌وری داشته باشد و البته اولین کسی که در این اقدام منتفع می شود، صنایع هستند اما این رویکرد در پروژه‌ها کمتر دیده شده است.

فاطمی اظهار داشت: فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با بهره‌وری باید زمان‌بندی مشخص داشته باشد و به خصوص در حوزه اداری نیز همه دستگاه‌های اجرایی در راستای بهره‌وری منابع انسانی اقدام کنند و مشوق هایی نیز در این زمینه دیده شود.

در این نشست در مورد هوشمندسازی سامانه بارگیری و حمل معادن منتخب، بازسازی و نوسازی حداقل ۲۰۰ کامیون و اتوبوس حمل و نقل و خدمات عمومی، نوسازی خط تولید صنعت کاشی و سرامیک با تمرکز بر بازیافت انرژی و آب، جایگزینی بخاری‌های پرمصرف با کم مصرف و برخی دیگر از پیشنهادات تصمیم گیری شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha