۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴
کد خبر: 85594658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استانداریزد: ارتقاء بهره وری در صنعت کاشی و سرامیک در استان دنبال می شود + فیلم

یزد- ایرنا -  استاندار یزد با بیان اینکه این استان به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور انتخاب شده است گفت: موضوع بهره وری در همه حوزه ها به ویژه صنعت کاشی و سرامیک به صورت جد دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا "مهران فاطمی" روز پنجشنبه در همایش نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک که در میبد برگزار شد افزود: بهره وری، کلید نجات کشور از بسیاری چالش‌های موجود است و اراده جدی استان برای تغییر ریل به سمت ارتقاء بهره‌وری قرار دارد.

وی با اشاره به مدل اجرایی جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه موظف به رشد هشت درصدی اقتصادی هستیم و این تکلیف است که این رشد از طریق سرمایه گذاری یا محل بهره‌وری امکان پذیر است.

فاطمی اضافه کرد: در شرایطی که با مشکلات زیر ساختی برای ایجاد واحد تولیدی چون آب ، برق ، گاز و تامین منابع مالی روبرو هستیم شاید توسعه جدید و واحدهای جدید قابل قبول و عقلایی نباشد و باید از مسیر دوم که در برنامه دوم هم به آن اشاره شده که ۳۵ رشد اقتصادی از محل بهره وری صورت گیرد.

وی افزود: استان یزد به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح بهره‌وری کشور با تصویب هیات دولت انتخاب و مقرر شده پروژه‌های منجر به بهره‌وری در این استان اجرا شود.

استاندار یزد ادامه داد: برای رشد و پیشرفت کشور رقبای ضعیف در بخش های مختلف صنعت را نباید حذف کرد بلکه باید آنها را توانمند ، در جهت ارتقای صنایع و تولید گام برداشت.

در همایش نخستین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک فعالان و تولیدکنندگان کاشی و سرامیک استانهای مختلف کشور حضور داشتند.

جایزه تعالی ضمن تشویق سازمانهای مختلف نسبت به حرکت در مسیر تعالی، با بررسی و ارزیابی سازمانهای متقاضی و سازمانهای سرآمد و کوشا در مسیر تعالی را، شناسایی کرده و با معرفی آنها به جامعه نقش پررنگی در ایجاد رویکرد مثبت جامعه نسبت به این سازمانها ایفا می نماید.

بدین ترتیب هر سازمان متعالی علاوه بر استفاده از مزایای افزایش بهره وری و نظم در فعالیتهای خود که ناشی از بکارگیری الگوی تعالی سازمانی است، سریعتر و بهتر به اهداف اقتصادی خود دست می‌یابد.

استان یزد دارای بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر است و با تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید کاشی و سرامیک کشور محسوب می‌شود.

استان یزد از قطب های مهم صنعت و معدن کشور است که افزایش بهره وری در این بخش ها مزیت های اقتصادی بیشتری را در استان فراهم می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha