۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85312587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۴۳۰ میلیون ریال درطرح‌های پژوهشی حوزه صنعت گیلان هزینه شد   

رشت - ایرنا - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: هزار و ۴۳۰ میلیون ریال برای انجام سه طرح پژوهشی مشترک بین دانشگاه گیلان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان هزینه شده است.  

اسماعیل مقدس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها تعیین ریسک سرمایه‌گذاری در گیلان و راه‌های کاهش آن است که محدودیت‌ها و مشکلات این حوزه را بررسی کرده و برای برون رفت از این مشکلات با انجام این پژوهش، راهکار عملی ارائه خواهد کرد.

وی عنوان کرد: شناسایی پتانسیل بازار روسیه و ارائه راهکارهای افزایش سهم صادرات محصولات ایرانی با تاکید بر موافقت ‌نامه اوراسیا دیگر طرح پژوهشی است که به چگونگی افزایش سهم ایران در بازار روسیه می پردازد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: عارضه یابی و شناسایی مسائل واحدهای صنعتی نیمه فعال استان و ارائه راهکار فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی هم طرح پژوهشی دیگری در دست اجراست تا علت اصلی این موضوع مشخص و مرتفع شود.

وی تصریح کرد: این طرح های پژوهشی که در قراردادی با اساتید دانشگاه گیلان در حال انجام است تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و نسخه‌ای از آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نسخه دیگری هم در دانشگاه گیلان برای محققات و علاقمندان قابل دسترس خواهد بود.

مقدس، همچنین از شرکت ۲ واحد صنعتی در نمایشگاه هفته پژوهش گیلان خبر داد و افزود: امسال ۲ شرکت صنعتی تولید کننده محصولات فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گیلان شرکت دارند که نخستین آن، شرکت سازنده دستگاه بن ماری سرولوژی است که در آزمایشگاه‌ها، خون شناسی، گیاه شناسی، نفت و پتروشیمی کاربرد دارد و آزمایش هایی با حساسیت بالا را در درجه حرارت ثابت با نوسان یک صدم درصد انجام می دهد.

دستگاه بن ماری سرولوژی دستگاهی برای گرم کردن تدریجی و یکنواخت محلول‌ها در یک بازه زمانی خاص استفاده می شود.

وی تصریح کرد: واحد صنعتی دیگری که در این نمایشگاه شرکت دارد دوربین‌های مدار بسته فیلمبرداری مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده است. این شرکت‌ها از این سازمان مجوز تحقیق و توسعه دریافت کرده‌اند و از واحدهای صنعتی نمونه و فعال استان گیلان بشمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha