۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85312737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوینی‌ها به استقبال پیکر مطهر شهید چگینی رفتند + فیلم

قزوین - ایرنا - مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم، الیاس چگینی با حضور مسوولان و مردم متدین و شهیدپرور قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم استقبال که روز سه شنبه از میدان میرعماد تا معراج الشهدا امتداد داشت، با حضور خانواده، اقوام نزدیک، مدیران و مسوولان اجرایی و انتظامی و همچنین مردم متدین و انقلابی همراه بود.

در این مراسم جواد نظری از مداحان به نام شهر قزوین قطعاتی در باب شهادت مداحی کرد و سپس پس از توقف در ابتدای خیابان رسالت، دختر شهید الیاس چگینی نامه گرم و محبت آمیزی از فراق و دوری از پدر برای مردم قرائت نمود.

در ادامه این مراسم پیکر پاک الیاس چگینی، شهید مدافع حرم با گلریزان بر شانه‌های مردم انقلابی و متدین قزوین تا معراج الشهدا بدرقه شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم استقبال از پیکر پاک این شهید اظهار کرد: دختر شهید بزرگوار با بیانی زیبا نشان داد که شهید راه سرور و سالار شهیدان را ادامه داده و در نهایت مانند ایشان بی سر و پیکر برگشته است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی با بیان اینکه امامان معصوم (علیهم السلام) همواره به دنبال شهادت بودند، ادامه داد: همه ما باید با معرفت افزایی بیشتر جایگاه شهادت را بشناسیم تا این جایگاه رفیع الهی نصیب ما شود.

قزوینی‌ها به استقبال پیکر مطهر شهید چگینی رفتند

وی اضافه کرد: اگرچه امروز بیشتر اجزای بدن شهید جا مانده است، اما روح شهید همواره نظاره گر ما و انقلاب اسلامی است، در همین رابطه امام راحل (ره) فرمودند که ملت‌های مسلمان به استکبار جهانی ثابت کردند که ترسی از شهادت ندارند و آن را سرافرازی و سربلندی در راه خدا می دانند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: مردم سوریه تحت بیرحمانه ترین جنایات توسط غربی ها و داعشی ها بودند که با دلاوری و از خود گذشتگی شهدای حرم نقشه آنها شکست خورد و الان تمام تمرکز آنها روی فلسطین و مردم غزه است و اگر شهدای مدافع حرم اکنون حضور داشتند قطعا به کمک مردم غزه می‌رفتند.

گفتنی است، نهم آذرماه پیکر پاک هشت شهید مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه طی مراسم با شکوهی در حرم مطهر رضوی مشهد مقدس تشییع شد.

پیکر مطهر شهیدان مهدی ذاکرحسینی، علی آقا عبدالهی، حسن اکبری و سید مصطفی صادقی از تهران، رضا عباسی از کرمانشاه، غلامعلی تولی از گرگان، محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و در نهایت شهید الیاس چگینی از قزوین شهدایی بودند که در این روز یاد و خاطرشان در حرم مطهر امام رضا (ع) گرامی داشته شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید الیاس چگینی از امروز طی مراسمی در پادگان تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) قزوین در نهایت روز پنجشنبه هفته جاری نیز در روستای امیرآباد شهرستان بویین زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha