۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85313020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادبود یکی از صداهای ماندگار رادیو برگزار شد

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85313020
یادبود یکی از صداهای ماندگار رادیو برگزار شد

تهران- ایرنا- یادبود گوینده و مجری قدیمی صدا و سیما که هفته گذشته دار فانی را وداع گفته بود با حضور همکاران و دوستان او برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم یادبود رضا معینی گوینده و مجری قدیمی صداوسیما، بعد از ظهر امروز، سه‌شنبه  با حضور خانواده آن مرحوم، علی بخشی‌زاده معاون صدا، حسن خجسته معاون سابق صدا، جمعی از مدیران رادیو، برنامه سازان، گوینده ها و پیشکسوتان رادیو در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حسن همایی گوینده رادیو، پیام علی بخشی زاده، معاون صدا را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: آنچه مرحوم رضا معینی را در خاطر همه ما برجسته و ماندگار کرد وقار، تسلط، خوش‌صدایی و خوش‌پوشی او بود. این گوینده‌ با اخلاق، ممتاز و صاحب سبک از دهه چهل، کار گویندگی را در رادیو آغاز کرد و از خوانشگران چکامه‌های مانای شاعران گذشته و امروز در برنامه گلها شد. سال ۱۳۵۹ در عرصه خبر گویندگی کرد و همزمان در سیما نیز به اجرای برنامه پرداخت.

علی بخشی زاده در پیامش افزود: پس از بازنشستگی نیز چون رادیو را بسیار دوست می‌داشت، گاهی با رادیو پیام و شبکه‌های دیگر همکاری می‌کرد و همچنان در ساحت‌های هنری فعال بود. خرداد سال۱۳۹۷ بود که رضا معینی در ضیافت افطاری که برای تجلیل از پیشکسوتان رادیو در تالار همایش‌های سازمان برگزار شد، حضور یافت و با همکاران دیداری تازه کرد و از تلاش‌ها و هنرمندی‌های وی تقدیر شد. صدایش هرگز خاموش نمی‌شود و یادش در خاطر ما برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

جوان قدر صدایت را بدان

حسن همایی ادامه داد: من افتخار داشتم که مهدی سدیفی و مرحوم رضا معینی در سن ۲۸ سالگی از من تست صدا گرفتند. برخورد خوب استاد بود که تشویقم کرد و گفت: جوان قدر صدا و مکانی که در آن هستی را بدان.

یادبود یکی از صداهای ماندگار رادیو برگزار شد

با صدای دلنشین به همه چیز تسلط داشت

غلامحسین امیر نوری، گوینده پیشکسوت رادیو، طی سخنانی گفت: با دلی اندوهگین و قلبی آزرده به خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم. مرحوم معینی با صدای دلنشین به همه چیز تسلط داشت. او مثل همه ما بود، زندگی کرد و در نهایت درستی و پاکی چشم از جهان فرو بست که انشالله بهشت برین جایگاهش باشد.

خوش صدا بود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمجید بنی هاشمی، از اساتید حوزه و دانشگاه کار مرحوم معینی را در رادیو ستود و گفت: وی یکی از خوش صدا ترین گوینده های صدا و سیما بود که همه ما خاطراتی از صدای آن مرحوم داریم. نوع نگاه استاد به موضوعاتی که در اختیار داشت، متفاوت بود. وی با حلاوت و شیرینی خاصی، مطالب را به سمع مخاطب می رساند.

مرحوم رضا معینی کارش را به عنوان گوینده رادیو از اواخر دهه۴۰ آغاز کرد و بیش از هر چیز با اجرای« قصه شب» رادیو ایران معروف شد، او تسلط بالایی در دکلمه اشعار داشت و در بسیاری از برنامه‌های رادیویی از این تسلط استفاده کرد. در سال۱۳۷۹ از رادیو بازنشسته شد. وی جمعه هفته گذشته (۱۰ آذرماه) بعد از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha