۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 5334
کد خبر: 85314911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو

تهران- ایرنا- هم‌زمان با فرا رسیدن روز دانشجو و اهمیت این روز و تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان و شرکت فعال و مثبت آنان در مباحث سیاسی، رادیو گفت‌وگو ویژه‌برنامه‌هایی را به این مناسبت به روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، از زمان تاسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳، نقش دانشگاه و جریان‌های دانشجویی، بخش جدایی‌ناپذیر تحولات کشور تاکنون بوده است. حضور پرشور در نهضت انقلابی ملت ایران و تا پایان دادن به حضو استکبار آمریکایی در ایران طی انقلاب دوم، دوران جنگ تحمیلی، سازندگی و مبارزه با فساد و عدالت خواهی در کشور، جریان های دانشجویی همواره جزء نیروهای پیشتاز بوده است.

شانزدهم آذر در هر سال یادآور این ظرفیت عظیم در جامعه دانشگاهی کشور برای پیشبرد اهداف عالیه نظام است و از آنجایی که رسانه انعکاس‌دهنده استفاده از این توانمندی نخبگانی به شمار می‌رود، سهم قابل توجهی در این پهنه فرهیختگانی دارد. در همین زمینه رادیو گفت‌وگو به عنوان یک رسانه نخبگانی، برنامه هایی به مناسبت این روز تدارک دیده که در گفتگو با مدیر این شبکه اهمیت آن را بررسی خواهیم کرد.

رضا کوچک‌زاده تهمتن؛ مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو پیش از معرفی جدول پخش این شبکه به نقش مهم جریان های دانشجویی در مشارکت بخشی و رقابتی کردن انتخابات امسال، اشاره کرد و به ایرنا گفت: جامعه دانشجویی، نقطه عزیمت مهمی در تحلیل و ارزیابی جنبش دانشجویی است. دانشجو، موذن جامعه است که هشدارهای مهم جامعه را به موقع تشخیص و بانگ بیداری سر می دهد، لذا در شرایط کنونی در تحقق بخشی به افزایش قدرت ملی کشور می تواند عهده دارد رسالت مهمی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه رادیو گفت‌وگو با توجه به رسالت نخبگانی خود، این فرصت را مغتنم می داند تا در ایجاد جریان سازی اندیشه ها در این قشر از جامعه سهیم باشد، گفت: برنامه‌های گفتگوی علمی، گفتگوی سیاسی، گفتگوی اجتماعی و گفتگوی فرهنگی که از مهمترین برنامه های کمربندی در این شبکه به‌شمار می روند، به نقش دانشجویان در تولید علم و پیشرفت کشور، عملکرد وزارت علوم و بایسته های پیش روی این نهاد در پویاسازی محیط دانشجویی و تشکل های دانشجویی، چالش های پیش روی فعالیت سیاسی در دانشگاه و بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو می‌پردازد.

کوچک‌زاده تهمتن ادامه داد: در این ویژه برنامه‌ها، رویکردهایی مانند مروری بر تاریخچه روز دانشجو، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دانشجویان، ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی، تاریخچه‌ای از جنبش های دانشجویی و مطالبه گری مبتنی بر تمدن سازی نوین اسلامی مطرح می شود.

مدیر رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: از آنجایی که برنامه صبحگاهی این شبکه وظیفه اطلاع رسانی و تحلیل رخدادهای روز را دارد، در برنامه صبح و گفتگو به اطلاع رسانی درخصوص فعالیت ها و برنامه هایی که دانشجویان در دانشگاه ها به مناسبت روز دانشجو دارند، می‌پردازیم.

کوچک‌زاده با بیان اینکه در بستر انتخابات فرارو، انتظار آن است که تشکل های دانشجویی با توجه به عمق نفوذ و ارتباطی که در میان جامعه و ملت دارند، نقش مهم ویژه ای در افزایش مشارکت و رقابت بخشی انتخابات ۱۴۰۲ ایفا نمایند، خاطرنشان کرد: این انتظار مبتنی بر ظرفیت هایی است که تاکنون جواب پس داده و در آینده نیز نقش مهمی در کشور دارد.

گفتنی است رادیو گفت‌وگو روی موج fm ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز قابل دریافت است. علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر امواج رادیو، برنامه‌های این شبکه را از طریق برنامه کاربردی ایران صدا و یا با مراجعه به سایت رادیو گفت‌وگو به نشانی http: //radiogoftogoo.ir شنونده باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha