تمایل ۴۹ درصد جوانان آمریکایی به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید «موسسه سیاسی هاروارد کندی» که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان داد که تنها ۴۹ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله قصد دارند «به طور قطعی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال آینده میلادی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری «آکسیوس»، این آمار ۴۹ درصدی، حاکی از کاهش هشت درصدی نسبت به ۵۷ درصد ثبت شده در پاییز ۲۰۱۹ توسط این موسسه است.

آکسیوس عنوان می‌کند که این نظرسنجی هشداری برای نامزدهای ریاست‌جمهوری ایالات متحده است که امیدوارند در انتخابات سال ۲۰۲۴ از آرای جوانان بهره ببرند.

بر اساس گزارش‌ها، میزان مشارکت آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله در [انتخابات] سال ۲۰۲۰، حدود ۵۰ درصد بوده است.

در میان جوانان سیاهپوست آمریکایی، تنها ۳۸ درصد گفتند که در انتخابات سال آینده میلادی «به طور قطعی رای خواهند داد» که در مقایسه با آمار ۵۰ درصدی در نظرسنجی سال ۲۰۱۹، کاهش شدیدی داشته است.

آمریکایی‌های اسپانیایی تبار نیز کاهش شدیدی در مقایسه با آمار ۵۶ درصدی در سال ۲۰۱۹ داشتند، به طوری که تنها ۴۰ درصد گفتند که در انتخابات ۲۰۲۴ «به طور قطعی» شرکت خواهند کرد.

در میان دموکرات‌ها، ۶۶ درصد «قطعا» رای خواهند داد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تنها ۲ درصد کاهش یافته است؛ در حالی که پاسخ‌دهندگان جمهوری‌خواه که «به طور قطعی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا رای خواهند داد» با ۱۰ درصد کاهش به آمار ۵۶ درصدی رسیده‌اند.

باوجود آنکه کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، این نظرسنجی همچنین نشان داد که بسیاری از رای‌دهندگان جوان آمریکا نسبت به توانایی نامزدهای پیشرو در سال ۲۰۲۴ برای رسیدگی به مسائل مهمی مانند تغییرات اقلیمی، مراقبت‌های بهداشتی، خشونت مسلحانه، جنگ اوکراین، امنیت عمومی و جنگ اسرائیل و حماس تردید دارند.

این نظرسنجی در میان ۲ هزار و ۹۸ جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله، از تاریخ ۲۳ اکتبر تا ۶ نوامبر انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha