فیلم | مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم در کنگاور برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمدعلی عطایی» که بنا است در گلزار شهدای کنگاور به خاک سپرده شود، در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم وداع با شهید مدافع حرم که امروز چهارشنبه تشییع و در گلزار شهدای کنگاور به خاک سپرده می‌شود، شامگاه سه‌شنبه در حسینیه شهدای این شهر برگزار شد.

مراسم معنوی وداع با پیکر مطهر شهید گمنام از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار و برنامه‌های تلاوت قرآن، نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی و زیارت عاشورا به اجرا درآمد.

این مراسم که با استقبال اقشار مختلف مردم و برخی مسوولان استانی همراه بود، به دلیل ازدحام جمعیت از ساعت‌ها قبل از شروع برنامه، در محوطه بیرونی حسینیه نیز تدارک لازم برای عاشقان شهدا مهیا و علاوه بر فضاسازی مذهبی، یک موکب خدمت‌رسانی نیز برپا شد.

وداع با پیکر مطهر شهید در لحظات پایانی که نشانه جایگاه و اهمیت شهدا در بین مردم است، رنگ و بوی خاصی به این مراسم بخشید و فضای معنوی به وجود آورد.

شهید «محمدعلی عطایی» اهل شهرستان کنگاور استان کرمانشاه روز دهم آذر حین انجام مأموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شهید عطایی هفدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است.

مراسم خاکسپاری و تدفین این شهید والامقام امروز چهارشنبه ساعت ۹.۵ صبح در مزار شهدای شهرستان کنگاور برگزار خواهد شد.

بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

کنگاور که به شهرستان تدین و تمدن معروف است ۴۳۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام و انقلاب کرده و زمان دفاع مقدس نیمی از جمعیت این شهر یعنی ۱۷ هزار و ۵۰۰ رزمنده در جنگ شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha