اجلاسیه دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بروجن آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- نخستین اجلاسیه سراسری دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد روز چهارشنبه در شهرستان بروجن آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شبکه ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد یکی از ۱۴ شبکه‌ تخصصی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است، گفت: این اجلاسیه به مدت ۲ روز با هدف توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه‌ با حضور مسوولان کشوری و استانی، اساتید صاحب‌نظر و دبیران استانی این حوزه در شهرستان بروجن درحال اجراست.

محمود سلیمی افزود: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد از راهکارهای مهم در حوزه پیشگیری از اعتیاد است و این اجلاسیه در راستای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود تا اعضای این سمن‌ها در مناطق خود نقش راهبری و عملیاتی داشته باشند و فرآیند شبکه‌سازی در استان‌ها قوت و سرعت بیشتری به خود بگیرد.

افزایش ۱۴ درصدی تشکیل و فعالیت مووسسات مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری نیز در این اجلاسیه با اشاره به اهمیت فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد افزود: هم‌اکنون فعالیت و تشکیل موسسات مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد ۱۴ درصد افزایش داشت.

سیروس میرزایی افزود: افزایش مصرف موادمخدر و اعتیاد یکی از موانع اصلی تحقق جامعه آرمانی و توسعه یافتگی هر جامعه است که با تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توان در حوزه پیشگیری از اعتیاد و گسترش مشارکت در این بخش استفاده کرد.

وی با تاکید بر نگرانی از افزایش مصرف موادمخدر گفت: ورود و فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد در زمینه پیشگیری از اعتیاد نویددهنده اجرای برنامه‌های مختلف پیشگیری از اعتیاد بامشارکت جوامع مردمی برای خود مردم است.

میرزایی افزود: هم‌اکنون با وجود اجرای برنامه‌های مختلف از سوی نهادهای مختلف دولتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اما این معضل رفع نشده و فعالیت نهادهای متولی مقابله و پیشگیری از اعتیاد در کشور قابل رویت نیست و امید است با فعال شدن هر چه بیشتر سمن‌ها و تشکل‌های مردمی بتوان این حوزه را تقویت کرد.

به گفته وی، هم‌اکنون در کشور ۷۳ درصد فعالیت‌های حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد توسط مردم و تشکل‌های مردمی انجام می‌شود و امید است این میزان در استان‌ها به خصوص چهارمحال و بختیای نیز محقق شود.

اجلاسیه دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بروجن آغاز شد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سازمان بهزیستی نیز در حوزه پیشگیری از اعتیاد طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان وکودکان)، طرح کیان (پیشگیری از اعتیاد کارمندان دولت با عنوان کارمندیاری) و همچنین شناسایی محلات پرخطر را در دستور کار قرار دارد.

مهشید سلیمانی افزود: اجریا طرح کارمندیاری برای پیشگیری ازاعتیاد کارکنا دولت و خانواده آنها هم اکنون در ۱۴ اداره دردست اجراست.

وی افزود: هم‌اکنون اجرای برنامه ارتقاء توانمندی شناختی و رفتاری در هفت محله آسیب‌خیز استان در حال اجراست و در این طرح، آموزش‌هایی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها ارائه داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بر تدوین برنامه و طرح‌های ویژه در حوزه پیشگیری از اعتیاد به صورت محلی و منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: اجرای وتدوین طرح‌ها وبرنامه‌های محلی ومنطقه‌ای تنها راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد است.

سلیمانی افزود: این طرح هم اکنون در ۱۳ محله آسیب خیز استان با همکاری جمعیت همیاران در حال اجراست.

وی به اجرای کارزار رسانه‌ای "والد آگاه "در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به خصوص اعتیاد اشاره کرد وگفت: در این طرح ۱۱ کارگاه آموزشی برای والدین برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

طرح‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد در چهارمحال وبختیاری بومی‌سازی شود

به گزارش ایرنا،نخستین اجلاسیه سراسری دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد به میزبانی شهرستان بروجن به مدت ۲ روز در تاریخ ۱۵ و۱۶ آذرماه در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha