استاندار چهارمحال و بختیاری: کانون یاریگران زندگی در روستاها گسترش یابد

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توسعه کمی و کیفی کانون‌های یاریگران زندگی به خصوص در روستاها تاکید کرد و گفت: حمایت و همکاری دفتر روستایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص گسترس کانون‌های یاریگران زندگی ضروری است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همچنین بر ضرورت تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از توان مردم در قالب تیم‌های اجتماع محور در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر و ریشه‌کن کردن معضل پدیده اعتیاد تاکید کرد.

حیدری آموزش و فرهنگسازی در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اصحاب رسانه و تولید محتوا در فضای مجازی با هدف فرهنگسازی در خصوص آسیب‌ها و خطر ناشی از مصرف مواد مخدر را از جمله ضرورت‌هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار مرکز ماده ۱۶ در جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: سرعت‌بخشی در روند اجرای مرکز ماده ۱۶ این استان ضروری است.

حیدری افزود: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از جمله مصوبه‌های نشست مسوولان چهارمحال و بختیاری با دبیرکل مبارزه با مواد مخدر بود که براساس این مصوبه قرار شد بخشی از کار از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، مراکز بازپروری ماده ۱۶ مختص افرادی است که به درجه‌ی تجاهر رسیده و فاقد سرپناه هستند، این مراکز توسط مراجع ذی‌صلاح تشکیل شده و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره بهزیستی استان متولیان اصلی هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری: کانون یاریگران زندگی در روستاها گسترش یابد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به امضای توافق‌نامه در خصوص راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ اظهار داشت: در همین ارتباط ستاد مبارزه با مواد مخدر متعهد به تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرکز شده که باید جذب شود.

حیدری گفت: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان یک کار جهادی است و می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله دیگر الزامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ می‌تواند کمک بزرگی به این طرح داشته باشد.

حیدری تاکید کرد: فعالیت مرکز ماده ۱۶ نقش مهمی در حل مشکلات اجتماعی و کاهش تبعات ناشی از حضور معتادان متجاهر در جامعه داشته باشد.

وی همچنین بر ضرورت نظارت و اهتمام ویژه مسوولان ذیربط به اماکنی که احتمال حضور معتادان را می‌دهند تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر برگزاری مستمر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها در خط مقدم کار قرار دارند و باید تصمیمات موثری که موجب کاهش اعتیاد در آن منطقه می‌شود اتخاد کنند.

حیدری تاکید کرد: همه مسوولان استان برای ریشه‌کن کردن پدیده اعتیاد و مساله استفاده از مواد مخدر به عنوان پدیده‌ای اجتماعی و خانمانسوز بسیج شوند و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص مرکز ایست و بازرسی روستای کُرد شامیز (روستایی در فاصله ۱۵ کیلومتر شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن) گفت: این مرکز ایست و بازرسی دارای مصوبه شورای امنیت کشور است و با توجه به اعتبار تامین شده فرماندار بروجن باید هماهنگی و پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشد.

به گزارش ایرنا، کانون یاریگران زندگی در روستا با مسئولیت‌پذیری اجتماعی اهالی روستا، به منظور ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی‌سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و عدالت توزیعی برنامه‌های پیشگیری تلاش دارد تا با تشکیل شورای هماهنگ‌کننده مبارزه با مواد مخدر در سطح روستا با حساس کردن اعضای موثر و تاثیرگذار جوامع روستایی مانند دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا و بزرگان و ریش‌سفیدان نسبت به موضوع اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها ضمن گسترش فرهنگ پرهیز از مواد مخدر، موجب تقویت روحیه جمعی و اجتماعی شدن زندگی سالم و بانشاط در این عرصه شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و دارای نزدیک به ۹۰۰ روستاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha