۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85313880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبوغ فکری دانشجویان گره‌گشای مسائل متعدد جامعه است

رشت – ایرنا – استاندار گیلان مشارکت دانشجویان در مسائل متعدد جامعه را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: نبوغ فکری دانشجویان گره‌گشای مسائل متعدد جامعه اعم از اجتماعی،سیاسی و اقتصادی است و باید از آن بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،اسدالله عباسی روز چهارشنبه  بمناسبت روز دانشجو دردانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشجویان در حین تحقیق و پژوهش باید حواسشان به نقش‌آفرینی در دنیا باشد؛ ضمن اینکه نباید نسبت به مسائل متعدد اجتماعی، سیاسی،علمی و امنیتی جامعه بی اهمیت باشند.
وی با بیان اینکه دانشجویان بدنبال یافتن راههای جدید و نو هستند اظهار کرد: مدیران دانشگاه‌هایی موفق هستند که بتوانند فضایی فراهم کنند که دانشجویان نبوغ و نگرش‌های خود را عملی کنند زیرا مسائل فناوری روز و دانش بنیان امروز برگرفته از همین استعدادها است.
استاندار گیلان با اشاره به این موضوع که در شرایط ناجوانمردانه اقتصادی هستیم ،تصریح کرد: دولت سیزدهم به گفته مقام معظم رهبری دولت کار و فعالیت است و بر همین اساس رئیس جمهور و مدیران دولتی شبانه روز بدنبال فعالیت هستند که بتوانند کارهای عقب مانده را تمام کنند.
عباسی ضمن قدردانی از فداکاری و جانفشانی کادر درمان گفت: نفس انتخاب رشته‌های متعدد پزشکی از سوی دانشجویان فداکاری است ؛ درگیلان با انواع بیماری‌های تهدیدزا چون دیابت، فشارخون و پیری جمعیت مواجهیم ؛بنابراین باید راه‌های درست را انتخاب کنیم و یکی از کانون‌های محوری که می‌تواند نقش آفرین باشد دانش آموختگان پزشکی هستند.
وی با تاکید بر اینکه سهم پژوهش باید افزایش یابد، افزود: به استعدادهای درخشان، توانمندی دانشجویان، استفاده از فناوری روز و دانش بنیان نیاز داریم و در تلاشیم شرایط بهره مندی از بیمارستان‌ها و تکنولوژی جدید را فراهم کنیم و سرانه تخت بیمارستان‌ها را افزایش دهیم و بتوانیم در این بخش گام‌هایی اساسی برداریم.
عباسی ضمن قدردانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی، بر تقویت این اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: باید محیط را برای تربیت آنانی فراهم کنیم که آینده ساز کشور هستند و تلاش خواهیم کرد عدالت اجتماعی را در بحث پزشکی رعایت کنیم .
استاندار گیلان از پزشکان جوان خواست بخشی از فعالیت و تخصصشان را صرف مراکز محروم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha