۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85313885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تهدیدهای یمن و افزایش هزینه حمل و نقل برای صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- رئیس بخش تحقیقات شرکت فناوری های پیشرفته «Freighto» و پژوهشگران روس گفتند که پس از تهدیدهای یمن، هزینه حمل و نقل کشتی ها از جمله از چین به بنادر سرزمین های اشغالی فلسطین افزایش داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اقتصادی گلوبس رژیم صهیونیستی، «یهودا لوین» افزود که پس از تهدید نیروی دریایی یمن درباره هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، هزینه حمل و نقل میان چین و سرزمین های اشغالی فلسطین افزایش چشمگیری داشته است.

پایگاه صهیونیستی گلوبس اعلام کرد که حمله های ارتش یمن در دریای سرخ، هزینه ها حمل و نقل میان چین و "اسرائیل" را نسبت به دو هفته آخر ماه گذشته ۹ تا ۱۴ درصد افزایش داده است.

در همین راستا، «بروخور دورینکو» و «اندریه کراسنوبایف» نویسندگان روس در مقاله ای که در روزنامه روسی «ایزوستیا» منتشر کردند، گفتند که ارتش یمن در پاسخ به تجاوز اسرائیل به غزه، به هدف قراردادن کشتی های ها مرتبط با اسرائیل ادامه می دهد.

«گریگوری لوکیانوف» پژوهشگر مرکز مطالعات عربی و اسلامی در مؤسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه نیز در این باره گفت: این تهدیدها، هزینه بیمه و در نتیجه هزینه حمل و نقل در خلیج فارس را افزایش می دهد.

وی افزود: وقتی از کانال سوئز و دریای سرخ سخن می گوییم، از مسیری سخن در میان است بیشترین حمل و نقل کالا از آن انجام می شود.

لوکیانوف اضافه کرد: مسیرهای جایگزین بسیار پرهزینه تر است، میزان کالا تغییری نمی کند ولی شرکت های بیمه تعرفه های خود را افزایش خواهند داد.

پایگاه صهیونیستی گلوبس اعلام کرد که حمله های ارتش یمن در دریای سرخ، هزینه ها حمل و نقل میان چین و اسرائیل را نسبت به دو هفته آخر ماه گذشته ۹ تا ۱۴ درصد افزایش داده است.

نکته مشترک در میان همه کارشناسان این است که همه آن ها به توانایی بالای نظامی یمنی ها اعتراف می کنند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ۲ روز پیش از اجرای عملیات دریایی خبر داد که طی آن دو کشتی صهیونیستی به نام های «یونیتی اکسپلورر» و «نامبر ناین» در باب المندب هدف قرار گرفتند. وی اشاره کرد که این عملیات همزمان با از سرگیری حملات رژیم اسرائیل به غزه انجام شده است.

رسانه‌های اسرائیلی بارها اذعان کرده‌اند که یمن به دلیل موقعیت جغرافیایی، تهدیدی استراتژیک برای رژیم اسرائیل است.

پیشتر در ۱۹ ماه گذشته میلادی نیروی دریایی یمن موفق شد یک کشتی صهیونیستی را با ۵۲ سرنشین در دریای سرخ توقیف کند.

این درحالی است که «محمد البخیتی» یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: عملیات نظامی ارتش یمن در دریای سرخ با اهداف انسانی و اخلاقی مشخص انجام می شود و تنها علیه کشتی های صهیونیستی صورت می گیرد.

البخیتی در توییتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: اگر کشورهای جهان در انجام وظیفه اخلاقی و انسانی خود در توقف جنایات نسل کشی در غزه کوتاهی کرده اند، به آنها توصیه می کنیم که با حمایت از عاملان این جنایات، همدست آنها نشوند.

وی با اشاره به اینکه "عملیات نظامی ما علیه رژیم غاصب صهیونیستی تا پایان جنایات آنها علیه فلسطینیان ادامه و گسترش خواهد یافت"، تاکید کرد: تهدیدات کشورهای همپیمان رژیم صهیونیستی ما را منصرف نخواهد کرد، مهم نیست چه چیزهایی را از ما خواهد گرفت و حتی اگر برای ما ضرورت ایجاد کند، با تمام دنیا روبرو می شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha