استاندار: گشایش در احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه با ورود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با یادآوری نگاه ویژه دولت به تکمیل پروژه های نیمه تمام استان گفت که در این راستا برای تکمیل پروژه پالایشگاه آناهیتا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدطیب صحرایی عصر چهارشنبه در نشست خبری در سرسرای شهید سلیمانی استانداری، ساخت پالایشگاه آناهیتا را مربوط به مصوبات سفر سال ۱۳۹۰ رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه دانست و افزود: ۱۲ سال از تصویب این مصوبه گذشته اما متاسفانه پروژه تکمیل نشده و امروز دولت سیزدهم در راستای تحقق مصوبات رهبر معظم انقلاب به دنبال بهره برداری از آن است.

وی به دیدارهای اخیر خود با وزرا و روسای سازمان ها و نهادهای ذیربط در تهران برای تکمیل پالایشگاه آناهیتا اشاره کرد و گفت: در این دیدارها با ارکان کلان این پروژه شامل صندوق توسعه ملی، بانک سپه، وزارت نفت، قرارگاه خاتم الانبیاء و مدیر گروه مالی (کنسرسیوم) جهت تکمیل پالایشگاه به توافق رسیدیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پالایشگاه در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار ساخته می شود، گفت: قرار است که در چهار سال پروژه به بهره برداری برسد.

وی سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل این پالایشگاه را کلان دانست و آن را حدود ۱۵ برابر بودجه سالانه استان کرمانشاه دانست و گفت: با شروع ساخت پروژه و بهره برداری از آن شاهد ایجاد اشتغال فراوانی خواهیم بود.

صحرایی تلاش دولت را رفع مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه دانست و به تاکید شخص رییس جمهور بر این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: بنده هم موضوع ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را با سماجت پیگیری می کنم.

استاندار کرمانشاه به حضور خود در تهران برای پیگیری امورات استان اشاره کرد و افزود: هر هفته دوشنبه ها در وزارتخانه ها و سازمان های مختلف پیگیر امورات اجرایی استان هستیم و در این راه از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز استفاده می کنم.

صحرایی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که باید آنها را سرانجام برسانیم؛ تصریح کرد: تا زمانی که این پروژه ها به اتمام نرسیده نباید پروژه جدیدی را شروع کنیم.

وی در ادامه از خبرنگاران استان برای انعکاس فعالیت ها و رویدادها قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم رسانه ها به مطالبات مردم و دغدغه های موجود توجه جدی داشته باشند.

وی ظرفیت استان کرمانشاه در بخش های مختلف از جمله صنعت، گرشگری و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید همه این بخش ها را تقویت کنیم و برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمد مردم تلاش نماییم.

هشدار جدی استاندار و احتمال انحلال شورای شهر کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال چند نفر از خبرنگاران در مورد وضعیت شورای شهر و معطل ماندن امور مردم کرمانشاه، گفت: ترکیب شورای شهر کرمانشاه کارآمدی و کارگشایی لازم برای اداره شهر را ندارد و خدمتگزاری به مردم دچار اختلال شده و با ادامه این روند احتمال انحلال شورای شهر وجود داد.

صحرایی با بیان اینکه رضای خدا و خدمت به مردم تعهد ماست، افزود: خدمت به مردم در شهر کرمانشاه اکنون مختل شده و به عنوان مسوول اجرایی استان آنچه که به بنده مرتبط و مهم است معطل ماندن لوایح شهرداری در اتاق شورای شهر است یعنی موضوعات مهم مردم شهر کرمانشاه که هر کدام یک نیاز و ضرورت در زندگی مردم نادیده گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از شورای شهر کارگشایی، تسریع در خدمات دهی و پشتیبانی از شهرداری به عنوان نهاد خدمتگزار عمومی را انتظار دارند، گفت: این انتظارات مردم از شورای شهر کرمانشاه الان محقق نمی شود و درخواست های متعدد و مکرر و اسناد مختلفی وجود دارد که همه اینها می تواند منجر به رای انحلال شورا تلقی شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه این نکات را باید به عنوان اتمام حجت در نظر بگیریم که وضعیت شورای شهر قابل قبول نیست اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم دچار کاستی جدی است و روز به روز شان مردم و خدمتگزاری به آنها مورد غفلت و تاخیر بیشتر قرار گرفته و به اندازه ای که موظف هستم و تکلیف دارم برای حق عمومی کوتاهی نمی کنم و برمبنای روال قانونی این موضوع را دنبال می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha