معاون وزیر آموزش و پرورش: روش آموزشی در مقطع ابتدایی نیازمند تغییر است

اهواز- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه دوره آموزش ابتدایی درگیر مسائل کلیشه‌ای و تنها بر پایه حفظ مطالب کتاب است، این روش آموزشی باید در مقطع ابتدایی تغییر یابد.

به گزارش ایرنا معصومه نجفی پازوکی روز چهارشنبه در نشست با معاونان آموزشی آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: متاسفانه با وجود تاکید فراوان برای تغییر روش تدریس در دوره ابتدایی همچنان آموزش بر محور سخنرانی و حافظه محوری است.

وی اظهار کرد: باید برای معلم‌ها کلاس و نشست‌های حضوری توجیهی برگزار کرد تا آموزش‌ها به سمت فعالیت‌های پژوهشی و عملی حرکت کند.

وی با بیان اینکه استان پهناور خوزستان با ۴۰ منطقه آموزشی پیچیدگی‌های خود را دارد ادامه داد: برای اجرای جلوه‌ای از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در استان باید به صورت میدانی در منطقه حضور یافت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح روز بدون کیف بیان کرد: این طرح به صورت رسمی امروز در مدارس ابتدایی خوزستان آغاز شد که در قالب این طرح، آموزش بدون کتاب را با دانش آموزان تمرین می کنند تا فرآیند آموزشی در مقطع ابتدایی به کتاب های درسی محدود نماند.

وی با اشاره به تحصیل یکهزار دانش‌آموز عشایر کوچ رو استان همدان در خوزستان افزود: این دانش‌آموزان به صورت پراکنده در کلاس‌های چادری مشغول به تحصیل هستند و استان خوزستان در حال ارائه خدمات آموزشی به این بخش از دانش آموزان است.

نجفی پازوکی ادامه داد: طبق آیین نامه کلاس‌های عشایری، استانی که دانش‌آموزان آن‌ به مناطق دیگر کوچ می‌کنند باید به استان میزبان معلم بدهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ساخت یک‌ مدرسه واحد برای دانش آموزان عشایر کوچ رو در استان، بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی گفت: یک‌نظام آموزشی برای دوره ابتدایی تدوین شده که بر اساس آن سیستم آموزشی باید به سمت شایستگی‌محوری حرکت کند و استفاده از تکنولوژی برای آموزش به دانش‌آموزان الزامی است.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی روز چهارشنبه به منظور بازدید از مدارس عشایر، آغاز طرح روز بدون کتاب و بررسی وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان به این استان سفر کرد.

جمعیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی خوزستان ۶۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha