۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۱
کد خبر: 85314387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دانشجویان در جامعه جریان‌ساز باشند

یزد - ایرنا - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجو اگر نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشد دانشجو نیست و نباید فقط به تحصیل علم بپردازد، بلکه باید متفاوت از دیگران عمل کرده و در جامعه جریان‌ساز باشد.

به گزارش ایرنا، محمد صالح جوکار چهارشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد در سالن اندیشه این دانشگاه افزود: دانشگاه می‌تواند با تولید علم و نگاه تحقیقی و پژوهشی، جریان فکری را برای مجلس ایجاد و زمینه را برای حل مسائل و مشکلات مردم فراهم کند.

وی ادامه داد: مطالبات امروزه مردم از مجلس می‌تواند پیشران حرکت جریان دانشجویی در کشور باشد و این قشر نیز باید در راستای این گره‌گشایی برای افزایش خدمت تلاش کرده و خود را گرفتار حاشیه‌ها نکند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور غالب موج‌هایی که برای کشور ما حاشیه ایجاد می‌کند زیاد است و به طور عمده و برای مثال اغتشاش‌های سال گذشته برگرفته از بیرون مرزهای کشورمان است و اگر دانشگاه گفتمان‌سازی را انجام دهد، یک مجلس کارآمد خواهیم داشت.

جوکار ادامه داد: دانشجو باید جریان‌ساز جامعه باشد و کنشگری و مطالبه گری را در جامعه دنبال کند؛ دانشجوی تمدن‌ساز در ایران اسلامی موج ایجاد می‌کند و این موج باعث تحکیم می شود.

به گفته وی، دانشجو نباید موج سورای کند، چرا که اگر بر موجی که دیگران ایجاد کرده اند خواسته باشیم سوار شویم، چیزی جز نابودی نخواهد داشت.

وی افزود: دانشجو امید نظام است و نباید وسیله‌ای برای دشمن، بلکه باید باعث ناامیدی دشمن شود؛ دانشجو باید چشم بینای مجلس و مسئولان باشد و در فضای غبارآلود بتواند واقعیت ها را به مردم نشان دهد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری اظهار کرد: در رابطه با سیاست‌های کلی انتخابات، مجلس کنونی اصلاح انتخابات را انجام داد و نمی گوییم به طور مطلق آنچه که تصویب شد قانون جامعی است اما از سال ۱۳۹۵ که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های ابلاغی را داشتند، هیچگونه اقدامی نشده بود.

جوکار ادامه داد: در قانون سابق پیش‌بینی نشده بود که داوطلبان بتوانند اعتراض کنند و اکنون در سه نوبت در راستای احقاق حقوق داوطلبان، می توانند اعتراض کنند و نمی شود بدون مدرک فردی را رد صلاحیت کرد و اگر دستگاهی بدون اعلام مدرک، شخصی را رد صلاحیت کند جرم محسوب می‌شود و همه این قوانین در راستای سیاست‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب انجام شد.

نماینده انقلابی باید در کنار مردم باشد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: قوانینی که در حوزه های مختلف در این مجلس تصویب شد و یا در دستور کار قرار دارد در راستای این بوده تا قوانینی باشد که نظام، مسائل کشور را پاسخ دهد و نماینده انقلابی یعنی کنار مردم باشد و مشکلات را درک و برای حل این مشکلات قوانین را مصوب کند و به همین دلیل گفته می شود این مجلس انقلابی است.

جوکار در پاسخ به سئوالی در مورد دلیل تصویب قانون افزایش مدت بازنشستگی نیز گفت: برای قانون بازنشستگان باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم، اما معتقدم، فردی که قرارداد نوشت و برای ۳۰ سال امضاء کرد، شرعی و قانونی نیست که در بین کار، مدتی به آن اضافه شود.

وی ادامه داد: مشکل امروز ما صندوق های بازنشستگی است که در سایه مدیران ناکارآمد باعث شده مشکل‌ساز باشند و نباید با فشار به بازنشستگان و دیگر بیمه شدگان این کاستی ها جبران شود و باید گردش سرمایه اجتماعی در جامعه باشد و جوانگرایی در کشور باید جریان داشته باشد و نباید راه بر جوانان بسته شود.

نماینده مجلس: دانشجویان در جامعه جریان‌ساز باشند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری گفت: برنامه ششم توسعه ۳۰ تا ۳۵ درصد تحقق پیدا کرده است، یعنی برنامه مطابق با قانون نبوده، از این رو شان نظارتی مجلس این جاست که جلوی خارج شدن دولت از برنامه را بگیرد و ابزار آن نیز تحقیق و تفحص و سئوال از وزیر و استیضاح است.

جوکار اظهار کرد: در این دوره مجلس، یک وزیر استیضاح شد که در سایه افزایش قیمت خودرو بود اما پنج وزیر دیگر و یک معاون رییس جمهور با هماهنگی و تعامل بین دولت و مجلس تغییر کردند و همانگونه که رییس‌جمهور در دیدار اخیر خود با دانشجویان بیان کرد، دولت سیزدهم نیز مدیر ناکارآمد نیاز ندارد و مجلس هم در این رابطه اغماض ندارد و با تعامل بسیار خوب دولت، شخصی دیگری جایگزین می‌شود.

برنامه هفتم توسعه میثاق ملی باشد

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پنج ماه به طور مداوم برای برنامه هفتم توسعه در مجلس کار شد و این برنامه باید میثاق ملی باشد تا اجرایی شود؛ این برنامه با تعامل بسیار نزدیک دولت و استفاده از نظرهای صاحب نظران تدوین شد تا در بهترین وضعیت، کشور اداره شود.

محمدرضا دشتی اردکانی اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه که با ۲ سال تاخیر تدوین شده است به عنوان نقشه راه پنج سال آینده کشور است و بودجه ای که الان در مجلس مطرح شده نیز مبتنی بر برنامه هفتم خواهد بود تا انشالله کسری بودجه نداشته باشیم.

در این نشست بیش از ۱۷ نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان نیز نظرها و مطالبه‌های خود را مطرح کردند و نمایندگان مجلس حاضر در نشست پاسخ دادند.

برای حضور در این نشست از چهار نماینده مجلس در استان یزد دعوت شده بود که سیدجلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد و محمد رضا صباغیان نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست حضور نداشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha