پنج هزار دانش‌آموز استان مرکزی آموزش‌های منابع طبیعی را فرا گرفتند

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بیش از پنج‌هزار دانش‌آموز در شهرستان‌های این استان تحت آموزش‌های منابع طبیعی قرار گرفتند.

عبدالحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دانش‌آموزان در بیش از ۵۰ مدرسه شهرستان‌های استان مرکزی با آموزش‌های منابع طبیعی، کاشت و حفاظت از درختان و عرصه‌های ملی و طبیعی آشنا شدند.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها با هدف آشنایی دانش‌آموزان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اهمیت درخت و درختکاری، طرح همیار طبیعت، قوانین و مقررات منابع طبیعی و نحوه حفاظت از عرصه‌های ملی ارائه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه این استان ارائه شد و دانش‌آموزان در این دوره‌ها به صورت عملی با کاشت بذر و تولید گونه‌های درختی بومی استان مرکزی از جمله سرو خمره‌ای، افرا و زیتون تلخ آشنا شدند.

محمدی اظهار کرد: بیش از چهار هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان عضو همیار طبیعت دانش‌آموزی استان شده‌اند.

وی با یادآوری آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت روز شنبه یازدهم آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی، گفت: همزمان با اجرای این طرح زنگ درختکاری در مدارس هشت شهرستان استان نواخته‌ شد.

۲۵۸ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۱ مدرسه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha