۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85314720
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت ۵۱۴ میلیارد ریال از محل منابع تبصره ۱۸ به طرح‌های کشاورزی گیلان در سال جاری خبر داد.

صالح محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان تسهیلات برای اجرای چهار طرح کشاورزی به متقاضیان در گیلان پرداخت شد، اظهار کرد: این واحدها شامل؛ سردخانه، واحد بسته‌بندی برنج و بسته‌بندی حبوبات هستند.

وی اضافه کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ باید ابتدا در سامانه سیتا سازمان جهاد کشاورزی ثبت‌نام کرده و پس از اخذ کدرهگیری و مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌های ۱۷ گانه استان سایر مراحل اداری را طی نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبار مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی استان به ۴۵ متقاضی واجد شرایط در حوزه‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۶۷ طرح کشاورزی در بخش طرح‌های مشاغل خانگی از سوی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به بانک‌های عامل معرفی شده و مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده‌است.

محمدی اظهار کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات در بخش کشاورزی باید ابتدا در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده و پس از دریافت مجوز و تایید آن از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانِ مورد نظر و تصویب در کمیته فنی شهرستان و کمیته فنی استان به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: خط اعتباری مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز امسال به ۱۱۳ متقاضی دریافت تسهیلات مکانیزاسیون مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال پرداخت کرده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: متقاضیان و کشاورزان متقاضی استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون نیز همانند تبصره ۱۸ باید ابتدا در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده و پس از بررسی و تایید مدارک شان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و تایید واحد اجرایی در ستاد استانی و معاونت برنامه‌ریزی با معرفی‌نامه به بانک عامل مراجعه کنند.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند، گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha