دشمن در تلاش برای دور کردن نگاه وحدت اسلامی در جامعه است

قم- ایرنا- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن در تلاش برای تبلیغ امت اسلامی پراکنده است و می خواهد نگاه وحدت اسلامی را از جامعه ما دور کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه در سالن همایش امامزاده سید علی(ع) قم بیان کرد: فضای جامعه به خاطر تبلیغات زهرآگین دشمن دچار التهاب است و برخی دنبال این هستند تا فرهنگی نازیبا در جامعه شکل بگیرد که چه کاری به کشورهای دیگر داریم و با مسائل کشور خودمان کار داشته باشیم و طوری صحبت می کنند که امت اسلامی پراکنده و جدا از هم هستند.

وی ضمن محکومیت جنایت های صهیونیست ها در غزه بیان کرد: حادثه تلخ و ناگوار غزه و مظلومیت کودکان، زنان و مردم بی پناه غزه را شاهد هستیم که شرارت دشمنان کودک کش و نسل کش صهیونیست را شاهد هستیم و فاجعه ای آفریدند که در تاریخ فعلی کم نظیر و بی نظیر است.

امام جمعه قم با اشاره به این که کار روشنگری و تبیین جزو ماموریت های اصلی حوزویان است ابراز داشت: کاش کسانی که شعارهای انحرافی "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را سر می دادند بر سر این شعار می ماندند و جانشان را فدای ایران می کردند، اینها نه نسبت به ایران وفادار می مانند و نسبت به شعارهایشان.

وی همچنین بر آگاه بودن مردم نسبت به مسئولیت بزرگ پیش روی خود در انتخابات اسفند ماه اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم اهتمام رهبر فرزانه انقلاب است و باید مسئولیت پذیری جامعه اسلامی نسبت به درون کشور و حضور حداکثری و مسئولیت در قبال جامعه و امت اسلامی را در بین مردم ببینیم.

حسینی بوشهری ابراز داشت: عده ای در انتخابات به دنبال تعصب هستند و در حالی که شایستگی افراد برای ما مشخص است اما در دامنه سلطنت طلبی، فعالیت گروهکی و عده ای هم در جبهه خودی هستند و موقع انتخاب سراغ تعصب قبیله ای می روند و بر اساس تعصب قبیله ای گزینش را انتخاب می کنند که این مسائل بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: گاهی جو زدگی باعث انتخاب می شود و افراد در انتخاب خود به فضایی غبارآلود وارد می شوند این در حالیست که باید انتخاب آگاهانه و از روی معرفت، بصیرت و شناخت باشد و بر اساس ایمان و امید به آینده انتخاب خود را انجام دهیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مبلغان به عنوان سفیران حوزه، باید آموزه های دینی، معرفتی و انقلابی را به جامعه منتقل کنند و در نظر داشته باشیم که جامعه نیاز به پیام انقلاب، اسلام و اهل بیت و تبیین پیام های رهبری انقلاب اسلامی دارد.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: زندگی فاطمه زهرا(س) سراسر درس است که مسئولیت شناس باشیم و جامعه اسلامی را مانند خودمان بدانیم. آن حضرت در خط ولایت حرکت می کرد و اوج ولایت مداری را در وجود ایشان شاهد بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha