پژوهش هایی که فقط روی کاغذ هستند و در بایگانی ها خاک می خورند

یاسوج - ایرنا -استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ظرفیت های پژوهشی و نیروهای نخبه در این استان گفت: بسیاری از دستاوردهای پژوهشی در بایگانی‌ها خاک می‌خورند با برنامه ریزی از این ظرفیت برای اجرای طرح های عمرانی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، سید علی احمد زاده روز پنجشنبه در اختتامیه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر اظهار داشت: پژوهش ها باید نیاز محور و هدفمند و بتوانی چالشی در بخش های مرتفع کند.

وی بیان کرد: امروزه پیشرفت های علم و پژوهش مرز و محدودیت خاصی ندارد و حتی کودکان، نوجوانان، دانشجویان و استادان زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: پژوهشگران زیادی با ارائه دستاوردهای مهم و ضروری در نجوم، ریاضیات و حوزه بهداشت و درمان خدمات خوبی ارائه دادند.

دستاوردهای پژوهشی نخبگان محور کارهای عمرانی و زیرساختی در استان شود

احمدزاده با اشاره به اینکه در کشور ایران زمینه کارهای پژوهشی بسیار زیادی وجود دارد اضافه کرد: باید به صورت میدانی نهادهای مختلف از این ظرفیت برای اجرای کارهای عمرانی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کارهای پژوهشی فاخری در سطح استان وجود دارد که می توان از این فناوری ها در زمینه تسریع در روند اجرایی طرح های عمرانی و کاهش هزینه ها بهره برد.

استاندار تاکید کرد: باید مدیران اجرایی با حمایت از طرح های پژوهشی و پژوهشگران زمینه توسعه فناوری های نوین در میدان عمل در استان را فراهم کنند.

احمدزاده اضافه کرد: هر ساله اعتبارات خوبی برای حوزه پژوهش در سطح استان هزینه می شود ولی به دلیل غفلت و سهل انگاری نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

وی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده دستگاه های دولتی زیادی به فناوری های حوزه دانش بیان نیاز اساسی دارند.

در پایان این همایش از تعدادی از پژوهشگران و فناوران برتر این استان با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

به مناسبت هفته پژوهش دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار کهگیلویه وبویراحمد در مصلی یاسوج از روز دوشنبه تا روزچهارشنبه با بازدید خوب استقبال کنندگان مواجه شد.

در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha