ایجاد فضای آموزشی در فتح المبین شوش با توجه به تمرکز عشایر همدان ضروری است

دزفول- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به استقرار شمار زیادی از عشایر همدان در بخش فتح المبین شوش گفت: ایجاد فضای آموزشی در فتح المبین شوش با توجه به تمرکز عشایر همدان در این منطقه ضروری است.

مسعود حمیدی نژاد روز پنجشنبه در جریان سرکشی به دانش آموزان عشایر بخش فتح المبین شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ هزار دانش آموز عشایری در استان خوزستان وجود دارد که حدود ۵۰۰ نفر از این تعداد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در بخش فتح المبین شوش مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های این دانش آموزان با توجه به پراکندگی چادرهای عشایری در منطقه و نبود ساختمان واحد پراکنده هستند، افزود: لازم است استانداری‌های همدان و خوزستان امکانی را بوجود بیاورند که یک ساختمان مستقل در این منطقه ساخته شود تا بتوان این دانش آموزان عشایری را در یک فضای شایسته آموزش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ساخت مدرسه برای دانش آموزان عشایری را برای اسکان معلمان نیز مفید دانست و اظهارکرد: معلمانی که در حال حاضر به دانش آموزان عشایری آموزش می‌دهند معلمان خوب و برخی با مدارک دکتری هستند.

وی با اشاره به آغاز تدریس دانش آموزان عشایر با توجه به استقرار دیرهنگام آنها در منطقه افزود: این عشایر در استان همدان متمرکز نیستند ولی وقتی به خوزستان کوچ می‌کنند متمرکز می‌شوند که این موضوع به یک چالش تبدیل شده است.

حمیدی نژاد ارائه آموزش و امکانات به دانش آموزان عشایری نظیر استقرار کتابخانه را یادآور شد و گفت: ثبات مکان آموزش دانش آموزان عشایری به ارائه خدمات آموزشی با کیفیت منجر می‌شود.

وی درخصوص امکان استقرار کانکس برای کلاس درس دانش آموزان عشایر مستقر در بخش فتح المبین اظهارکرد: با توجه به دشوار بودن جابه جایی کانکس، ایجاد حتی یک کلاس درس بهتر است ضمن اینکه با توجه به پراکندگی چادرهای عشایری، آنها چادر را به کانکس ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه همراه با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کلاس‌های درس دانش آموزان عشایر مستقر در بخش فتح المبین شوش سرکشی کردند.

آنها همچنین از یادمان شهدای فتح المبین شوش بازدید کردند و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

جمعیت دانش‌آموز مقطع ابتدایی خوزستان ۶۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha