۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85315209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ مدرسه سبز در ایلام در حال ساخت است

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲
کد خبر: 85315209
۲ مدرسه سبز در ایلام در حال ساخت است

ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با بیان اینکه ۲ فضای آموزشی سبز در این استان در حال ساخت است، گفت: عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه فرهنگیان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلال حمره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به احداث فضاهای آموزشی سبز در استان ایلام، اظهار کرد: این مدارس با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شهر های ایلام و ایوان احداث می شوند.

وی با ذکر اینکه مدراس سبز با نگاه حفظ محیط زیست طراحی و ساخته می شوند، افزود: در این مدارس حدود ۲۰ درصد مصرف انرژی نسبت به ساختمانهای مشابه کمتر است.

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام، اضافه آب و فاضلاب آبخوری های این مدارس ذخیره شده و برای مصرف آبیاری فضای سبز دوباره استفاده خواهد شد.

حمره اظهار کرد: همچنین فضاهای عمومی این مدارس از جمله نمازخانه و سالن ورزشی می تواند مورد استفاده مردم محله و اولیای دانش آموزان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام افزود: مدرسه سبز در واقع به عنوان مرکزی برای فعالیت های عمومی در اوقات خارج از وقت کلاس های درس نقش کانون محله را ایفا خواهد کرد.

وی تعداد کل طرح های آموزشی در دست اجرا در استان را ۴۷ طرح با ۲۱۱ کلاس درس و ۳۴هزار و ۳۳۵ متر مربع زیربنا عنوان کرد.

۲ مدرسه سبز در ایلام در حال ساخت است

حمره همچنین با اشاره به ساخت استخرهای ویژه دانش آموزان در این استان، تصریح کرد: هم اکنون عملیات ساخت ۲ استخر در شهرهای ایلام و مهران در دست اجراست.

وی همچنین به احداث ساخت ساختمان دانشگاه فرهنگیان که از ۲سال گذشته آغاز شده اشاره کرد و گفت: این ساختمان در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت دارد و تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام در ادامه به بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از پروژه های ساخت فضای آموزشی شهر ایلام اشاره کرد و افزود: این اداره کل تلاش می کند که در اجرای طرح های ساخت فضای آموزشی در استان مطابق شرایط روز عمل کند.

حمره با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی این پروژه ها توجه به مسایل زیست محیطی و کاهش مصرف انرژی است، اضافه کرد: در طراحی ساخت مدارس جدید از معماری ایرانی اسلامی الگوبرداری شده و به اجرای سازه‌ها به روش صنعتی توجه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha