رشد ۳۷ درصدی احداث فضاهای آموزشی ایلام در دولت سیزدهم

ایلام- ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به رشد احداث فضاهای آموزشی این استان در دولت سیزدهم، گفت: ۷۰درصد فضاهای آموزشی که از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون در این استان اجرایی شده در مناطق محروم بوده است.

به گزارش ایرنا، «جلال حمره» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: با توجه به رویکرد محرومیت زدایی که دولت شهید آیت الله رئیسی داشته، عمده خدمات انجام شده در حوزه ساخت، توسعه و بازسازی مدارس در مناطق محروم استان اجرایی شده است.

وی بخشی از این اقدام ها را شامل احداث فضای آموزشی به تعداد ۸۹ مورد با ۲۸۶کلاس درس، تعمیر اساسی ۳۰۰مدرسه با هزار و ۵۰۰ کلاس درس، تعمیر سرویس بهداشتی ۶۵مدرسه، استانداردسازی ۵۶۰ مدرسه، عایق بام مدارس به میزان ۲۳۳هزار متر مربع و آسفالت محوطه مدارس به میزان ۳۸هزار متر مربع عنوان کرد.

حمزه با بیان اینکه در این مدت ۸۰۰میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس استان خریداری شده است، افزود: همچنین از ابتدای کار دولت سیزدهم در استان، احداث فضای آموزشی ۳۷ درصد، استاندارسازی مدارس ۸۰درصد و خرید تجهیزات مدارس نیز ۳۰۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام یادآور شد: این اقدامات موجب شد که در آستانه فصل امتحانات عمده مشکلات مربوط به نیاز مدارس به تجهیزات رفع شود.

وی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز ایلام در هفتم خردادماه در مرکز این استان، افزود: میزان مشارکت نیکوکاران در طول دولت سیزدهم بیش از ۲هزار و ۹۰۰میلیارد ریال بوده است.

ساخت و نوسازی ۷۰ درصد فضاهای آموزشی ایلام در مناطق محروم اجرا شده است

حمره میزان مشارکت افراد خیر در ساخت مدرسه در سال ۱۴۰۰ را به میزان ۳۰۰میلیارد ریال، سال ۱۴۰۱ را به میزان ۷۰۰میلیارد ریال، سال ۱۴۰۲ را بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان تعهد خیران مدرسه ساز در سال جاری تاکنون ۸۰۰میلیارد ریال و همچنین از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیز بیش‌ از یک هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به اینکه در این مدت نگاه مدرسه سازی فقط کمی نبوده بلکه کیفی سازی نیز مد نظر قرار داشته است، افزود: در این زمینه احداث مدارس سبز با هدف کاهش مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفته و ساخت این در شهرستانهای ایلام و ایوان در دست اقدام است.

حمره همچنین به جایگزینی مدارس ساختمانی بجای کانکی در مناطق عشایری اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۵مدرسه با ۱۰نفر دانش آموز که در کانکس تحصیل می کنند شناسایی و ساخت مدارس در عمده این مناطق آغاز و مهرماه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، بیش یک هزار فضای آموزشی در استان ایلام وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha