تاکید بر منابع غیر متمرکز ریل گذاری دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ است

اراک - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ریل گذاری فرهنگی در دولت سیزدهم آغاز شده و ورود منابع غیر متمرکزی مانند یک درصد موظفی شرکت‌ها و بانک‌ها در این دولت در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در زمان آغاز کار دولت سیزدهم با محدودیت منابع مواجه بودیم و برخلاف مخالفت ها با حمایت مجلس، این مهم در ماده ۷۶ الحاقی دوم برنامه هفتم و در تبصره ۱۴لایحه بودجه سال آینده دیده شده است.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد:
در طی ۲ سال از عمر دولت سیزدهم برای ارتقای چشمگیر در حوزه فرهنگ و هنر تلاش شده است.

اسماعیلی ادامه داد: فرهنگ و هنر در سال‌های منتهی به فعالیت دولت سیزدهم دچار مشکل بود.

وی تاکید کرد: ما در طراحی گفتمان دولت مردمی سازی فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، حوزه فرهنگ و هنر با محدودیت منابع مواجه بود.

وی ادامه داد: با همکاری دولت برای استانها قرارگاه شهید آوینی ایجاد شده است و هزینه این قرارگاه ها فقط در حوزه تولید محتوا هزینه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در استان‌هایی که سند مهندسی فرهنگی ابلاغ شده از سال جاری برای انجمن‌های تخصصی، از جمله انجمن موسیقی، ادبی، هنری و سایر انجمن‌ها میز در قرارگاه ها تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: در ۱۲ استان این سند مهندسی فرهنگی رونمایی شده است و انتظار می رود اتفاقات مهمی در این استان ها رقم خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همراهی مجلس با بخش فرهنگی کشور قابل تقدیر است.
مجلس همراهی خوبی داشته است و قابل تقدیر است.

اسماعیلی با بیان اینکه مجموعه کارهای مهمی در استان مرکزی انجام شده، افزود: امروز چهارمین سفر به استان مرکزی را داشتم و با مشکلات کف میدان این استان آشنا هستم و تلاش می‌شود با حمایت‌های نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی و نمایندگان مردم این خطه در مجلس گام‌های مهمی برداشته شود.

مقابله با جبهه فرهنگی ترکیبی غرب ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک گفت: تهاجم فرهنگی غرب خطرناک تر از ویروس کرونا است چراکه به روح و باورهای افراد جامعه آسیب وارد می‌کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ادامه داد: نرخ زاد و ولد در استان مرکزی پنج دهم است که فاجعه است و با این روند معلوم نیست به کجا می رسیم.
وی ادامه داد: زاد و ولد استان هیچوقت به یک نرسیده است که تبعات بسیاری در آینده خواهد داشت.

امام جمعه اراک تاکید کرد: پاسداری از ارزش، جایگاه، حقوق و شخصیت بانوان و دختران کشور بسیاری از مشکلات مانند مسئله عفاف و حجاب و بیماری ایدز را حل می کند.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: بانوانی نظیر خانم دباغ همسرانی وفادار، عاشق خدمت و اهل بیت بودند که برای ما اسوه ارزشمندی هستند چراکه از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا الگو گیری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه کار فرهنگی نیازمند مدیر فرهنگی است، گفت: تربیت نیروی و کادر سازی باید در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد زیرا مدیر فرهنگی به فرهنگ و آرمان‌ها باور عمیق دارد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: تربیت نیروی فرهنگی نیازمند هزینه است و در انجمن ها، تشکل ها، دانشگاه‌ها باید بر تربیت نیروی فرهنگی تاکید شود.
وی اضافه کرد: نگاه ما به فضای مجازی باید توسعه همراه با هوشیاری باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha