کره شمالی، محور مذاکرات سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

تهران – ایرنا – وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن اولین گفت‌وگوهای سه‌جانبه کاری برای پیگیری مصوبات اجلاس سران رهبران خود در ماه مرداد را برای یافتن راه‌های تقویت همکاری در برابر تهدیدات سایبری کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از یونهاپ، این مذاکرات روز ژنجشنبه در توکیو به مدیریت لی جون ایل، مدیرکل امور هسته‌ای این وزارتخانه، جونگ پاک، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و ایشیزوکی هیدئو، سفیر ژاپن و مسئول سیاست سایبری این کشور انجام شد.

این گفت وگو به‌عنوان بخشی از توافق حاصل شده بین یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در جریان اجلاس کمپ دیوید برای تقویت همکاری سه جانبه در زمینه امنیت و ایجاد یک گروه کاری با محور مبارزه با تهدیدات سایبری کره شمالی انجام شد.

این گزارش مدعی شد که در جلسه روز پنجشنبه، سه طرف درباره راه‌های مقابله با سرقت ارزهای دیجیتال توسط کره شمالی و سایر فعالیت‌های سایبری غیرقانونی آن کشور با هدف تأمین مالی برنامه‌های توسعه هسته‌ای و موشکی این کشور بحث کردند.

این وزارتخانه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد، سه طرف همچنین توافق کردند همکاری با جامعه بین‌المللی و بخش خصوصی را برای جلوگیری از فعالیت کارگزاران کره شمالی در بخش فناوری اطلاعات افزایش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha