سفیر ایران در ترکمنستان: جاده مرزی «لطف‌آباد» توجه بیشتر مسوولان را می‌طلبد

مشهد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: تردد روزانه صدها کامیون صادراتی و ترانزیتی از مرز لطف‌آباد واقع در درگز خراسان رضوی به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی، نیازمند توجه بیشتر مسوولان مربوطه به این نقطه مرزی بویژه جاده منتهی به مرز است.

علی مجتبی روزبهانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به جایگاه گذرگاه مرزی لطف‌آباد درگز در روابط تجاری ایران و کشورهای آسیای مرکزی لازم است تلاش ها برای ارتقاء خدمات و توسعه زیرساختها در این مرز ادامه یابد.

وی با اشاره به بازدید خود از شهرستان مرزی درگز در تاریخ ۱۴ آذرماه امسال اظهار کرد: در جریان این بازدید و گفت وگو با مسوولان محلی مقرر شد پیگیری های داخلی و خارجی برای رفع مشکلات و تسهیل تردد در این مرز صورت گیرد.

سفیر ایران در ترکمنستان: جاده مرزی «لطف‌آباد» توجه بیشتر مسوولان را می‌طلبد

سفیر ایران در ترکمنستان بیان داشت: همچنین در این سفر از بیمارستان امام خمینی(ره) درگز و امکانات آن برای ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی بازدید شد و با برخی از رانندگان حاضر در مرز گفت وگو و از نزدیک مشکلات شان بررسی شد.

بر اساس اعلام مسوولان محلی طی ماه گذشته روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون از طریق مرز لطف آباد از کشور خارج شده و ۲۰۵ دستگاه نیز وارد ایران شده است، همچنین مسوولان محلی در تلاش هستند تا موافقت دولت ترکمنستان را جهت افزایش موقت فعالیت دروازه مرزی لطف آباد برای مدت ۲ ساعت در شبانه روز کسب کنند.

گذرگاه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha