معاون فرماندار درگز: استحکام های مرزی با ترکمنستان نیازمند تقویت است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی فرماندار درگز در شمال خراسان رضوی گفت: استحکام های مرزی این شهرستان با ترکمنستان در طول ۱۳۸ کیلومتر نوار مرزی، نیازمند توجه بیشتر است.

صولت دولتیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون برخی تجهیزات اپتیکی و دوربین های حرارتی در مرز شهرستان درگز وجود دارد اما برای ۱۳۸ کیلومتر طول مرز کفایت نمی کند که نیازمند افزایش تجهیزات و امکانات هستیم.

وی، توان و توجه مرزبانی خراسان رضوی را معطوف به شرق و مرزهای افغانستان عنوان کرد و گفت: برخی محلات عشایری (مراتع مورد استفاده عشایر محلی درگز) در جدار مرز کشورمان با ترکمنستان واقع شده و بواسطه کمبود مرتع، گاهی عشایر برای چرای دام ناخواسته به آن سوی مرز کشیده شده و حتی دستگیر می شوند که این امر سبب مشکلات شده است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار درگز در شمال خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به آغاز فعالیت رسمی فروردین ماه امسال سفارت رژیم اشغالگر قدس در ترکمنستان، معتقدیم تحرکات این رژیم به شکل فعالیت شرکتهای پوشش می تواند برای جاسوسی و ارتباط گیری باشد که باید بیشتر مراقب باشیم.

به گزارش ایرنا، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ۳۱ فروردین ماه امسال در سفر به عشق آباد، سفارت این رژیم را در پایتخت ترکمنستان همسایه شمالی ایران افتتاح کرد.

رویترز در خصوص این رویداد نوشت: با وجود اینکه تل آویو و عشق آباد ۳۰ سال قبل روابط دیپلماتیک را برقرار کرده بودند و یک دفتر دیپلماتیک موقت اسرائیل در آنجا وجود داشت، کوهن امروز پنجشنبه (۳۱ اردیبهشت) سفارت دائمی این رژیم را در ترکمنستان افتتاح کرد.

همزمان با بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در عشق آباد، وزیر خارجه این رژیم در حساب توئیتری خود نوشت: آمدم تا سفارت اسرائیل را در ۱۷ کیلومتری مرز با ایران افتتاح کنم و یک سری ملاقات با رئیس جمهور و دیگر مقام‌های (ترکمنستان) داشته باشم.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که ۱۳۸ کیلونتر از این مرز در شهرستان درگز واقع شده است.

گذرگاه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز نیز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان واقع شده که از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha