۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۰:۰۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85316049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا بر ازسرگیری تماس‌ها با ارتش چین تاکید کرد

تهران- ایرنا- جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا «مشتاق» است که تماس‌ها میان ارتش ایالات متحده و چین از سر گرفته شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کربی جمعه شب به خبرنگاران گفت که فقدان تماس میان ارتش‌های ۲ کشور به این دلیل که وزیر دفاع چین معرفی نشده است.

چارلز کیو. براون جونیور رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا یکشنبه در نشست دفاع ملی ریگان تصریح کرد که کشورش همچنان منتظر پاسخ چین در مورد از سرگیری روابط نظامی متقابل است.

این مقام بلند پایه ارتش آمریکا پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای به ژنرال لیو ژنلی همتای چینی خود از وی خواست تا خطوط ارتباطی جدیدی را برای ازسرگیری روابط دوجانبه نظامی ایجاد کند، اما هنوز با او مستقیماً در تعامل نبوده است.

در نشستی که در ماه نوامبر بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او برگزار شده بود، دو طرف متعهد شده بودند تا روابط نظامی میان دو کشور که پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان قطع شده بود را مجددا احیا کنند.

تنش های دوطرف به ویژه در مورد تایوان است که چین آن را بخش جدایی ناپذیر از خود می‌داند و آمریکا با برقراری روابط رسمی و دیدار با مقامات آن، پکن را تحریک می‌کند. چین تمرینات نظامی بزرگی را در پاسخ به اقدامات کنگره آمریکا در طرفداری از تایوان و دیدار با مقام‌های تایپه برگزار کرده است.

چین نیز همچنین از فشار فزاینده ایالات متحده از جمله محدودیت بر تراشه‌های با فناوری پیشرفته ناراضی است. محدودیت بر روی این تراشه به این علت است که واشنگتن ادعا می‌کند پکن ممکن است از آن استفاده نظامی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha