۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85316179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنگ خطر برای هدف جنایتکارانه تل‌آویو در ۱۰۰ متری خط مرزی مصر به صدا درآمد

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری به بررسی سیاست کوچاندن فلسطینیان از غزه به مصر از سوی رژیم صهیونیستی پرداخته و درباره آن به شدت هشدار دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «مصطفی بکری» تحلیلگر مصری به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که یک میلیون آواره فلسطینی به رفح رسیده و در چادر یا خیابان‌ها سکنی گزیده اند.

وی افزود: رژیم اسرائیل با حملات خود به برادران، آنها را به سمت رفح کوچ می دهد. فاصله میان رفح فلسطین و خط مرزی مصر فقط ۱۰۰ متر است.

این تحلیلگر درباره توطئه ای که هدف آن نابودی آرمان فلسطین و ایجاد برخورد مصری- فلسطینی برای منحرف کردن انظار از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین است، هشدار داد.

بکری ادامه داد: ملت فلسطین به سرزمین خود پایبند است و آن را ترک نخواهد کرد. مصر اعلام کرده که هرگز با نابودی آرمان فلسطین و خدشه وارد شدن به مرزهایش کنار نخواهد آمد.

از سوی دیگر «ضیاء رشوان» دیگر تحلیلگر مصری هم بیان کرد: کوچاندن اجباری فلسطینیان از سوی اسرائیل به سمت سیناء، خط قرمزی است که مصر به هرقیمتی که شده، اجازه آن را نخواهد داد، زیرا امنیت ملی و حاکمیتی مصر را خدشه دار کرده و به نابودی آرمان فلسطین منجر خواهد شد.

وی افزود: احدی نمی‌تواند با زور کاری انجام دهد و مصر ابزار لازم برای حفاظت از اراضی و امنیت ملی خود را دارد. مصر گذرگاه رفح را به طور دائم باز کرده و هرگونه مانع تراشی، از سوی طرف اسرائیلی است. از زمان ورود کمک‌ها به غزه ۳۳۱۳ محموله غذایی و سوخت وارد، ۶۸۲ مجروح پذیرش و ۱۱۰۶۷ نفر از مصری‌ها و اتباع خارجی از غزه خارج شده‌اند.

این تحلیلگر بر مخالفت مصر با سیاست مجازات جمعی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری و جنایات ارتش اشغالگر در بمباران و کشتن و زخمی کردن دهها هزار نفر از غیرنظامیان که هفتاد درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد.

رشوان همچنین بر مخالفت قاهره و محکومیت هدف قرار دادن زیرساختها، بیمارستان‌ها، مدارس و محله های اسکان وابسته به سازمان ملل و تیم های امدادی و آمبولانس، خبرنگاران و کارکنان آنروا هم تاکید کرد.

«احمد السید النجار» دیگر تحلیلگر مصری هم بیان کرد: زنگ خطر در همه جای غزه از شمال تا جنوب و مرکز آن به صدا درآمده و هدف کوچاندن ملت فلسطین به سمت مرزها با مصر، در راستای اجرای هدف جنایتکارانه یعنی کوچاندن اجباری فلسطینیان به سیناء به زور پس از مخالفت مصر با این کوچاندن است.

وی افزود: این اقدام جنایتکارانه جاری رژیم صهیونیستی به طور حتم به برخورد منجر خواهد شد و مصری‌ها باید آماده باشند.

النجار تاکید کرد: این جنگ فاشیستی از سوی رژیمی جنایتکار با مشارکت امپراتوری شرارت یعنی آمریکا و همسویی بیشتر کشورهای غربی و در سایه سکوت شرم آور دولتهای عربی و همسویی برخی از آنها با رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین به انتقاد از توافق مبادله اسیران هم پرداخت و آن را در راستای خواسته های آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha