۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبر: 85316260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وال استریت ژورنال: ضدحمله بعدی اوکراین؛ شاید سال ۲۰۲۵

تهران- ایرنا- وال استریت ژورنال در گزارشی با بررسی وضعیت نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد مقابل روسیه و وجود مولفه‌های داخلی و خارجی دیگر، انجام یک ضدحمله گسترده توسط این کشور را تا سال ۲۰۲۵ بعید دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این روزنامه آمریکایی، بعید است اوکراین بتواند تا سال ۲۰۲۵ یک ضدحمله بزرگ دیگر علیه روسیه انجام دهد.

بر اساس گزارش این روزنامه پرشمارگان آمریکایی، اوکراین چنانچه بتواند تا پایان سال آینده میلادی در برابر روسیه دوام آورد، می تواند در سال ۲۰۲۵ ابتکار عمل را در میدان نبرد به‌دست بگیرد.

وال استریت ژورنال در این مطلب با تجزیه و تحلیل مشکلاتی که اوکراین باید در میدان نبرد مقابل روسیه با آن دست‌وپنجه نرم کند، نوشت: کی‌یف که از یک سو با تردید غرب برای تداوم حمایت اقتصادی و نظامی مواجه شده، از سوی دیگر با موجی از ناامیدی فزاینده همراه با شکاف‌های سیاسی داخلی روبرو است.

از همین‌رو برخی دیپلمات‌های غربی و استراتژیست‌های نظامی در گفت‌وگو با این روزنامه تاکید کردند که نیروهای مسلح اوکراین برای بهبود وضعیت خود به زمان نیاز دارند و لذا انجام یک ضدحمله گسترده تا سال ۲۰۲۵ را بعید دانستند.

ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ (۸ آذر) دستور ساخت یک شبکه گسترده از استحکامات نظامی را برای کمک به سربازان در حفظ خط مقدم داد که به نوشته این روزنامه نشانگر تغییر چشمگیر رویکرد کی‌یف در جنگ مقابل روسیه است.

به عقیده نویسنده این مطلب، تصمیم جدید زلنسکی نشان داد که قابلیت‌های کی‌یف برای بازپس گیری بخش زیادی از قلمرو خود زیر سوال رفته و این امر به‌ویژه با تقویت قوای روسیه در میدان جنگ و عرصه دیپلماتیک به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور قابل تامل است.

دیمیتری کولبا وزیر امورخارجه اوکراین در همین زمینه به وال استریت ژورنال گفت: هرگونه توقف در جنگ این امکان را برای مسکو فراهم می‌کند تا با تجدید قوا دوباره سازماندهی نماید و برای عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ آماده شود.

این روزنامه در بخش دیگری از مطلب خود خاطرنشان کرده‌است که سال ۲۰۲۴ سال بهبودی ارتش اوکراین خواهد بود. لذا چنانچه کی‌یف همراه با متحدانش بتوانند بر مشکلات کنونی غلبه کرده و به تامین نیرو ادامه دهد، می‌تواند برای سال ۲۰۲۵ آماده یک ضدحمله گسترده به‌منظور بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی باشد. اما برای این کار باید در گام نخست نیروهای روسیه را متوقف کند، به متحدان خود زمان لازم را برای آموزش نیروهای بیشتر اوکراینی بدهد تا آنها قادر به تولید تسلیحات بیشتر و پرکردن زرادخانه‌های اوکراین باشند.

وال استریت ژورنال در پایان نتیجه‌گیری کرده است که متحدان ناتو نیز امیدوارند در مقابل تلاش‌های روسیه برای درهم شکستن دفاع اوکراین نتیجه ندهد، منابع آن (هم نیروی انسانی و هم مهمات) کاهش یابد و خود این ائتلاف نظامی بتواند چشم انداز بهتری به اوکراین برای یک راهبرد ابتکارآمیز ارائه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha