مجوز طرح دوچرخه هوایی شورابیل صادر شد

اردبیل- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل در نود و سومین نشست رسمی این شورا صدور مجوز اجرای طرح جداسازی زباله‌ها از مبدا و همچنین پروژه تفریحی موسوم به دوچرخه هوایی در محدوده دریاچه شورابیل را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا از شورای شهر اردبیل، عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای شهر اردبیل روز شنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: طرح جداسازی زباله‌ها از مبدا یکی از مصوبه‌های مهم در راستای ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر حرکت به سمت تبدیل پسماند به ثروت و رعایت قانون هوای پاک است که به صورت سرمایه‌گذاری مشارکتی ( مدل بی‌.اُ‌.اِل.تی) اجرا خواهد شد.

سلامت صفری مدت اجرای طرح را ۹ سال با لحاظ سهم هشت درصدی شهرداری و بهره آن عنوان کرد و افزود: مدیریت خرید زباله خشک از خانه‌های شهروندان با تاکید اعضای شورای شهر قرار ش با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی در اختیار شهرداری باشد و برای تضمین حسن انجام کار و پرداخت پول مردم ضمانت‌نامه معتبری از مجری طرح دریافت گردد.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۴۰۰ تن زباله در نقاط مختلف شهر اردبیل تولید می‌شود که ۳۰ درصد آن زباله خشک است و شهروندان با مشارکت در طرح مدیریت پسماند و جداسازی زباله‌ها از مبدا می‌توانند از فروش زباله‌هایشان درآمدی هم داشته باشند.

صفری با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال از هزینه‌های شهرداری اردبیل در قراردادهای آتی شرکت‌های خدماتی کم می‌شود، اجرای این طرح را ضروری برشمرد و بر لزوم اطلاع‌رسانی به‌هنگام و کامل، تبلیغات محیطی مناسب و جانمایی درست ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله تاکید کرد.

به گفته وی، ساماندهی پدیده زباله‌گردی از دیگر مواردی است که در این طرح مد نظر قرار دارد.

مجوز طرح مدیریت پسماند اردبیل و دوچرخه هوایی شورابیل صادر شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در ادامه نیز تشریح کرد: مصوبه مهم دیگر آخرین نشست شورا صدور مجوز اجرای پروژه مشارکتی تفریحی- گردشگری دوچرخه هوایی در شورابیل بود که سوای ایجاد نشاط برای شهروندان، در بحث گردشگری نیز اثرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین در این نشست لایحه‌ای از سوی شهرداری با هدف ساماندهی دروازه ورودی شهر از سمت جاده تبریز و حریم پل بسیج، احیای تپه نادری، باز کردن خیابان جدید به شهرک نادری، ایجاد پارک هفت هکتاری متصل به تپه نادری، ایجاد فضای مذهبی-آموزشی و تعیین تکلیف بناهای مسکونی ارایه شد.

صفری با اشاره به تصویب لایحه تملک پیشنهادی با ۲۳ درصد سهم مالک از خالص مسکونی افزود: مجوز اجرای صورتجلسه شورای نام‌گذاری شهرستان با تغییرات در هفت بند از کل ۲۱ بند، مجوز لایحه‌های نحوه محاسبه بند چهار ماده ۲۳ تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ مجوز داده شد.

وی بیان کرد: مجوز افتتاح حساب صندوق رفاه کارگران و حساب سپرده در بانک قرض الحسنه مهر نیز صادر شد ولی لایحه صدور مجوز افتتاح و حساب مشترک بین شهرداری و شرکت اکوفناور برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت داده شد و لایحه توافق شهرداری با ستاد اجرایی هم به تصویب نرسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha