۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 844
کد خبر: 85316502
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سند دانش‌بنیان فرهنگی امنیت غذایی فردا رونمایی می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند دانش بنیان فرهنگی امنیت غذایی که با پیگیری های رئیس جمهور در حال اجراست، فردا رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه امروز شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس این شورا اظهار داشت: سران سه قوه مشارکت بسیار خوبی با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه در خصوص مصوبه کنکور سراسری نیز توضیح داد: در خصوص بازنگری کنکور همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا خواهد شد. امسال نیز با همت وزارت آموزش و پرورش که زیرساخت های آن را راه اندازی کرده بود، با موفقیت اجرا شده است.

وی افزود: این تجربه بسیار موفقی بود و عدالت آموزشی در این مصوبه تحقق یافت. این مصوبه حکیمانه ای در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

خسروپناه ادامه داد: با اینکه موانع فراوانی سر راه ما بود تا این مصوبه اجرا نشود. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مصوبه اعتراض داشتند. بر همین اساس سه جلسه مفصل با نمایندگان داشتیم و آنها استدلال های شورا را پذیرفتند. ریاست مجلس هم همکاری خوبی داشتند اما تعدادی از نمایندگان قانع نشدند و مصوبه دیگری را با رأی پایین تصویب کردند، اما شورای نگهبان در نهایت آن را نپذیرفت.

مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی سال آینده و سال های بعد اجرا خواهد شد

خسروپناه اظهار داشت: به دانش آموزان و خانواده های آنها اطمینان می دهم که نگران نباشند. مصوبه شورای سال بعد و سال های بعد از آن نیز در موضوع کنکور سراسری اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: در این فرآیند نمره دبیرستان در پذیرش داوطلبان کنکور لحاظ خواهد شد؛ نمره کنکور در سال های آینده کمتر و کمتر و نمره معدل دبیرستان بیشتر خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حیات مجددی به کتاب های درسی دبیرستان و جایگاه معلمان با این مصوبه داده می شود و دوباره جایگاه معلمان برمی گردد.

خسروپناه گفت: قبل از این مصوبه دانش آموزان از ابتدای مقطع دوم دبیرستان همه دغدغه شان کنکور بود و هم تلاششان بر این بود که کتاب های کنکور را بخوانند و کتاب های دبیرستان به حاشیه رانده شد. الان کتب دبیرستان جدی گرفته شده و به معلمان بهای بیشتری داده می شود.

وی ادامه داد: افرادی که می گویند عدالت آموزشی در این مصوبه نیست، شک نکنید اشتباه و خطا می کنند. البته نمی خواهم بگویم همه کسانی که اعتراض می کنند، جزو مافیا هستند؛ برخی واقعا اطلاع دقیقی ندارند شاید دلسوزانه نقدهایی ارایه می کنند.

خسروپناه اظهار داشت: پشت این صحنه مافیا میلیاردی هزینه کرد و شورا با این مصوبه دست مافیای کنکور را قطع کرد. ان شاء الله رشد علمی خوبی در مدارس با این مصوبه خواهیم داشت.

تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانگر عملکرد مثبت این مجموعه است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به انتقاد برخی منتقدان که کار این مجموعه را تنها سندنویسی می دانند، گفت: حکمرانی صحیح در حوزه های علم، فناوری و البته فرهنگ نیازمند اسناد راهبردی است. تحریم این شورا و برخی اعضای آن از سوی برخی کشورهای سلطه گر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگیس و کانادا نشان دهنده عملکرد مثبت این شورا است.

خسروپناه با اشاره به تحریم این شورا از اسفند سال گذشته توسط برخی کشورها از جمله اتحادیه اروپا، انگیس و کانادا، این اتفاق را نشان دهنده عملکرد مثبت این شورا در طول ۳۹ سال گذشته اعلام کرد.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مرحله تدوین اساسنامه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در خصوص مصوبه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه، این سازمان به عنوان یک سازمان مهم ذیل ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت، ضرورت وحدت رویه با توجه به وجود تکثر سنجش و ارزیابی در کشور را مورد تاکید قرار داد.

خسروپناه همچنین گفت: هم اکنون در حال تدوین اصول حاکم بر اساسنامه هستیم که ستاد تعلیم و تربیت مسوولیت این کار را بر عهده دارد و کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شده و مصوبه این سازمان به زودی ابلاغ خواهد شد.

ورود همه دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه ایجابی عفاف و حجاب
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با بیان اینکه، این شورا در عرصه عفاف و حجاب وظیفه سیاست گذاری را عهده دار است و راهبری آن بر عهده وزارت کشور است، اذعان کرد: احساس کردیم در ابعاد راهبری اقدامات لازم انجام نشده است.

خسروپناه با بیان اینکه، البته بحث های انتظامی و قضایی در اختیار شورا نیست و مصوبه ای در راستای کمک به وزارت کشور به منظور راهبری لازم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بر همین اساس نیز قرارگاه عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب ۱۰ محور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه، هم اکنون همه دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه ایجابی عفاف و حجاب ورود کردند، گفت: البته فعالیت‌های خوبی در بحث پوشاک و چادر انجام شده و در حال حاضر با حمایت لازم و به منظور کاهش قیمت چادر، تولید آن بیش از دو برابر افزایش یافته است، ضمن اینکه در حوزه پویانمایی حجاب نیز اقدامات مناسبی از سوی رسانه ملی در حال انجام است.

رونمایی از سند امنیت غذایی همزمان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی درخصوص تأثیر روسای سران سه قوه بر اجرای مصوبات این شورا گفت: سران قوا در اجرایی سازی مصوبات این شورا مشارکت می کنند.

خسروپناه با ذکر مثالی به سند دانش بنیان امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: هنگامی این سند توسط رییس جمهور ابلاغ شد صدای اعتراضی برخی کشورهای استکباری بلند شد.

وی با بیان اینکه، برای نهایی کردن سند امنیت غذایی شخص رییس جمهور و معاون اول جلسات متعدد و پیگیری های لازم را داشته اند، از رونمایی این سند در روز یکشنبه همزمان با برگزاری آیین سی و نهمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، در تقویم ملی ایران روز نوزدهم آذر به نام روز «تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳» ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha