مصوبه کنکور قطعی است و سال‌های آینده هم اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ­مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور قطعی است و سال‌های آینده هم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیهجلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در جلسه شورای ستاد علم و فناوری یکی از بحث‌های مهم مربوط به آیین نامه داخلی ستاد بود که نهایی شد و به تصویب رسید و در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصویب نهایی شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین یکی از بحث‌های مهم گزارشی بود که از آزمون نهایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش داده شد. این گزارش و نظارتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا دارد نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش با دقت و با نهایت حساسیت با همکاری مجموعه وزارتخانه ها، وزارت ارتباطات و سایر مجموعه‌های امنیتی، این آزمون را برگزار می‌کنند.


خسروپناه با اشاره به برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه مستقر شده و یک مصوبه کاملا تمدنی است. هم جلوی دست و پای این مافیایی که در این زمینه دنبال ثروت اندوزی بودند را گرفتند و از طرف دیگر دانش آموزان با تاکید بر کتب درسی و استفاده از معلمان، درس‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گذرانند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد و مصوبه، مصوبه‌ای قطعی است و امسال هم به عنوان دومین سال با دقت و درایت وزارت آموزش و پرورش دارد مصوبه را اجرا می‌کند. حراست و بحث امنیتی پرسش ها، به ویژه سوالات هم به صورت تشریحی است؛ طبیعتا این حراست و امنیت سوال‌ها رعایت می‌شود و با دقت لازم این مصوبه اجرا می‌شود.


وی گفت: بنابراین خانواده‌ها این مصوبه را مصوبه قطعی بدانند که سال‌های آینده هم اجرا خواهد شد. این مصوبه اگر عزیزان پیشنهاداتی دارند یا نواقصی بر این مصوبه در نظر دارند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با روی باز می‌پذیرد. گوش می‌دهد و ما آمادگی تکمیل مصوبه را داریم؛ اما اینکه دخالت معدل نمرات لغو شود؛ این حتما اتفاق نمی‌افتد و اصل مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد. اگر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد شورا آمادگی پذیرش اصلاحات هست.

بر اساس مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) (مصوبه جلسه ۸۴۳) آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار شد که شاید مهم‌ترین آن تاثیر قطعی معدل پایه دوازدهم متوسطه دوم (به شکل تدریجی در هر سال و با روند افزایشی تا پایه دهم در سال ۱۴۰۴) در آزمون سراسری باشد. همچنین برگزاری دو نوبت کنکور در سال از دیگر تغییرات بر اساس این مصوبه بود و داوطلبان می‌توانستند در مجموع چهار بار در آزمون سراسری طی دو سال شرکت کنند و نمرات هر دوره از آزمون برای آنها معتبر می‌ماند و در نهایت با بیشترین نمره انتخاب رشته کنند.

همچنین بر اساس این مصوبه آزمون سراسری فقط از دروس اختصاصی برگزار شده و نمره‌های دروس عمومی یعنی (آموزش ادبیات فارسی و نگارش، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان عربی و بینش اسلامی متوسطه) از روی نمرات آزمون‌های امتحان نهایی مدارس و سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی در نمره کل حساب می‌شود.

البته این مصوبه بعد از این، بار دیگر در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ و ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ اصلاح و در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ توسط شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور با نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه) ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha