۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85317251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۹ هزار مترمربع از معابر و اماکن عمومی بروجرد مناسب‌سازی شد

بروجرد - ایرنا - معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد گفت: ۹۹ هزار متر مربع از معابر و اماکن عمومی شهر بروجرد با هدف تسهیل تردد افراد دارای معلولیت از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مناسب سازی شد.

سیروس پاپی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساماندهی و مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر و روستا با توجه به نیازهای معلولان و کم‌توان‌های حرکتی، یکی از ضروریات هر جامعه است که در دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه به این مهم وجود دارد.

وی با اشاره به انجام اقداماتی در سطح شهر در راستای مناسب‌سازی بیان کرد: در راستای رسیدن به این هدف از سوی کمیته مناسب سازی معابر تاکنون به نهادهای و دستگاه‌های مختلف در این خصوص اخطارهایی داده شده و علاوه بر این تازمانی که اقدامات مناسب سازی انجام نشود مجوز پایان کار از سوی شهرداری صادر نمی شود.

پاپی با اشاره به اینکه علاوه بر معلولان، جانبازان و سالمندان نیازمندان مناسب‌سازی فضای شهری هستند، یادآور شد: تاکنون در حوزه نصب و تعمیر تابلوهای ترافیک ویژه پارک خودروهای افراد دارای معلولیت ۶۹ عدد تابلو و تعداد ۷۸۴ عدد پل و رمپ هم نصب و تعمیر شده است.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد با اشاره به نصب ۷۰۵ عدد صندلی در راستای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای رفاه حال افراد دارای معلولیت اضافه کرد: همچنین ۱۲۰ اخطاریه جمع آوری پله و رمپ غیر مجاز برای اماکن و ادارات و بانک ها صادر شده است.

به گفته رییس اداره بهزیستی بروجرد هم اکنون حدود هفت هزار معلول با معلولیت‌های مختلف شامل جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که مناسب سازی یکی از مطالبات اولیه این قشر از جامعه است و باید رعایت شود.

کرم رضا پیردایه افزود: شهرداری یکی از اعضای مهم ستاد مناسب سازی است که مناسب‌سازی اماکن عمومی، دولتی و غیر دولتی، معابر و فضاهای عمومی، بوستان‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند، شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب‌سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha