۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85317385
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی فرماندهی انتظامی گیلان با حضور یک هزار و ۷۴۰ نیروی امدادی روز یکشنبه در رشت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان در جریان این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش با همکاری و مشارکت استانداری گیلان، جمعیت هلال احمر و راهداری این استان برگزار و تا روز بیستم اسفندماه ادامه خواهد یافت؛ هزار و ۷۴۰ نفر از گروه های امدادی در قالب ۱۵۷ ایستگاه ثابت و ۱۲۰ ایستگاه سیار در این رزمایش حضور خواهند یافت.

وی افزود: همچنین ۸۴۲ دستگاه انواع خودرو برای این طرح پیش بینی شده و از این تعداد نیز، ۵۸ تیم از پلیس راه گیلان در قالب ۳۴۴ نفر حضور خواهند یافت که هدف از اجرای این طرح، تسریع در عبور و مرور و کنترل معابر است.

سردار ملکی ادامه داد: طی هشت ماهه امسال، ۲ درصد تصادفات در گیلان کاهش یافته و در بخش جان‌باختگان نیز افزایش نداشیم اما تلاش ما این است که در هر ۲ بخش تصادفات و تعداد جان‌باختگان، شاهد کاهش آمار باشیم و جزو استانهای موفق در این بخش قرار گیریم.

فرمانده انتظامی گیلان بیان کرد: گیلان با برخورداری از مناطق کوهستانی، جلگه‌ای و همچنین گردنه‌های برف‌گیر شاهد برف و یخ زدگی هستیم که با برنامه‌ریزی مناسب برای جلوگیری از انسداد معابر و کاهش ترافیک و تصادفات این رزمایش انجام می‌شود.

با همکاری و تعامل میزان خسارت کاهش می یابد

همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در جریان این رزمایش اظهار کرد: همه دستگاه ها باید آمادگی لازم را برای پیشگیری از اتفاقات و حوادث داشته باشند .

موسی فکور افزود: باید برنامه‌ها به روزرسانی شود و عملیات اجرایی نیز به موقع انجام شود تا در فصل زمستان با توجه به بارش برف، دچار مشکل نشویم و به سمت هوشمندسازی گام برداریم تا مردم به سهولت عبور و مرور و تردد کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان باید ترتیبی اتخاذ شود تا از هم اینک برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی های مناسبی انجام شود تا با بهره ازین برنامه ریزی و تدابیر در ایام نوروز نیز، بار ترافیکی کاهش یابد.

ایجاد ۵۳ راهدارخانه در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در آغاز رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان طی سخنانی اظهار کرد: این اداره کل همانند سال های گذشته حضور فعال و مستمری را در کنار پلیس راه در عملیات زمستانی خواهد داشت.

غلامعلی نیک‌فهم افزود: گیلان دارای ۱۲ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است که باید در هنگام بارش برف این راهها بازگشایی شوند که امیدواریم در سال جاری با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط، مشکلی به وجود نیاید و با تمام توان در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: اداره راهداری ۵۳ راهدارخانه را برای این رزمایش درنظر گرفته که ۳۰۱ دستگاه انواع خودرو در آن مستقر خواهند شد و ۵۴۲ راهدار نیز در این راهدارخانه‌ها انجام وظیفه خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha